سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا و همزمان با میلاد فرخنده امام حسن عسکری (ع)؛

اکران فیلم های جشنواره فجر برای نخستین بار در استان خراسان شمالی آغاز می شود

20 فیلم از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر عصر فردا و همزمان با خجسته میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام حسن عسگری(ع) و برای نخستین بار در بجنورد؛ مرکز خراسان شمالی اکران می شود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از کمیته اطلاع رسانی بخش استانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خراسان شمالی؛ حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بااعلام این خبر که 20 فیلم از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر عصر فردا و همزمان با خجسته میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام حسن عسگری(ع) و برای نخستین بار در بجنورد؛ مرکز خراسان شمالی اکران می شود؛‌‌ گفت: علاقمندان به سینما ازعصر فردا؛ شنبه ۱۹ بهمن به مدت ۱۰ روز شاهد اکران ۲۰ فیلم انتخابی از بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهند بود.

وی افزود: در هر روز دو فیلم و هر کدام با دو اکران را در برنامه خواهیم داشت و عموم مردم استان می توانند در ۴ سانس که شامل سانس اول ساعت۱۴، سانس دوم ساعت ۱۶، سانس سوم ساعت ۱۸ و نیز در ساعت ۲۰ به عنوان سانس آخر در هر روز فیلم مورد نظر خود را در سینما گلشن بجنورد تماشا کنند.

وی با معرفی آثار سینمایی مذکور نیز گفت: "خط ویژه " به کارگردانی مصطفی کیایی و "عاشق ها ایستاده می میرند" کاری از شهرام مسلکی شنبه ۱۹ بهمن،"بیگانه " فیلمی از بهرام توکلی "پنج ستاره" به کارگردانی مهشید افشار زاده یک شنبه؛۲۰ بهمن ماه جاری و نیز دو فیلم "زندگی جای دیگری است" به کارگردانی منوچهر هادی "خانوم" کاری از تینا پاکروان بهروی در روز دوشنبه ۲۱ بهمن برای علاقمندان به روی پرده می رود.

ثابت قدم وحید، در ادامه سه شنبه ۲۲ بهمن را با اکران " رد کارپت" به کارگردانی رضا عطاران و فیلم سینمایی " پایان خدمت" کاری از حمید زرگر نژاد همراه دانست و افزود: چهار شنبه ۲۳ بهمن نیز دو فیلم " مردن به وقت شهریور" فیلمی از هاتف علیمردانی و " خانه ای کنار ابرها" به کارگردانی سید جلال اشکذری برای علاقمندان به سینما اکران می شود.
 
وی همچنین اعلام کرد: پنج شنبه ۲۴ بهمن دو فیلم "کلاشینکف" به کارگردانی سعید سهیلی و "چند متر مکعب عشق" کاری از جمشید محمودی اکران می شود و در جمعه ۲۵ بهمن نیز شاهد اکران فیلم های "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری و "چ" کاری از ابراهیم حاتمی کیا خواهیم بود.

وی دو فیلم "پنجاه قدم آخر" به کارگردانی کیومرث پور احمد و " ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه " کاری از ابراهیم ابراهیمیان در تاریخ شنبه ۲۶ بهمن ماه و نیز "اشباح" فیلمی از داریوش مهرجویی و "حق سکوت" به کارگردانی محمد هادی نائیجی نیز در تاریخ یکشنبه ۲۷ بهمن برای عموم علاقمندان در سینما گلشن بجنورد اکران می شود.

وی دو شنبه ۲۸ بهمن را نیز شامل اکران فیلم سینمایی "سایه روشن" به کارگردانی فرزاد موتمن نام برد و گفت: یک فیلم دیگر متعاقبا اعلام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۲۰ فیلم در ۴۰ سانس برای عموم علاقمندان به نمایش در می آید، مراکز تهیه بلیط این فیلم ها را عکاسی رامرنگ، آبرنگ و گیشه سینما گلشن در شهر بجنورد اعلام کرد.
 
ثابت قدم وحید همچنین اعلام کرد: در این دوره جایگاه ویژه ای نیز برای اهالی رسانه وهنرمندان در نظر گرفته شده است.

وی دعوت از منتقدان برجسته کشور در طول برگزاری جشنواره به منظور نقد و بررسی آثار ارائه شده، برپایی نمایشگاه عکس، افتتاح رسمی دفتر انجمن سینمای جوان استان ونیز دیجیتالی شدن سینمای گلشن را از برنامه های این دوره از جشنواره ذکر کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.