سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بادامچیان در جمع خبرنگاران:

خانه احزاب بایستی جایگاه حقوقی خود را پیدا کند/ خانه احزاب در دوره‌های سوم و چهارم به بن بست رسید

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: خانه احزاب بایستی کار صنفی انجام داده و پایگاه قانونی خود را پیدا کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ در حاشیه نشست فعالان سیاسی و احزاب با وزیر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، "اسدالله بادامچیان" پیرامون نشست اخیر با وزیر کشور اظهار داشت: این جلسه برای تفاهم بر سر موضوعات یارانه احزاب، خانه احزاب و تکمیل قانون آن بود که جمع بندی‌های اولیه را انجام دادیم و نمایندگان احزاب نظرات خود را به وزیر کشور اعلام کردند که انشاءالله به نتیجه برسیم.  
 
وی پیرامون خانه احزاب و تعریف علمی آن افزود: هنوز پیرامون بازگشایی خانه احزاب بحث است و اینکه کدامیک از احزاب می‌توانند در خانه احزاب باشند. امروزه حزب‌های ۷ تا ۸ نفره که حوزه حزبی و یا دفتر مشخصی هم ندارند، ۳۰ یا ۴۰ نفر می‌شوند.  
 
بادامچیان اضافه کرد: خانه احزاب از نظر حقوقی بایستی پایگاه قانونی خود را پیدا کند و مشخص شود که این خانه از چه احزابی تشکیل می‌شود، این در حالیست که هم اکنون خانه احزاب در قانون احزاب جایی ندارد.  
 
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در پیش نویس قانون احزاب که از سوی وزارت کشور منتشر شده است، خانه احزاب نیز وجود ندارد، تصریح کرد: اولا بایستی جایگاه حقوقی خانه احزاب پیدا شده و سپس ساختارش منظم شود، اینکه چه اعضایی از احزاب می‌توانند در خانه احزاب وجود داشته باشند.  
 
بادامچیان با بیان اینکه در گذشته افراد ۱۰ یا ۱۵ نفره‌ای دور هم جمع می‌شدند که به آن‌ها احزاب فولکس سوار می‌گفتند، ادامه داد: هر انسان عاقلی متوجه می‌شود که با ده نفر حزبی تشکیل نمی‌شود. در گذشته اگر سه نفر تقاضای حزب می‌کردند، خلاف قانون نبود و به آن‌ها مجوز می‌دادیم.  
 
وی پیرامون خانه احزاب در دوره‌های سوم و چهارم افزود: این خانه بایستی کار صنفی کند اما در این دوره‌ها دیدیم که چه بر سر آن آمد. به بن بست رسید، الآن هم نباید شتابزده عمل کرد. باید بگذاریم که این خانه جایگاه قانونی خود را پیدا کند.  
 
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی نشست امروز با احزاب را خوب ارزیابی کرد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تعداد نفرات شرکت کننده در این نشست کم بود؟ گفت: قرار بر این بود کسانی که موقعیت بهتری در احزاب را دارا هستند دعوت شوند. اگر ۶۰ نفر را نیز دعوت می‌کردند حال عده‌ای می‌گفتند چرا ما دعوت نشده‌ایم، اصل دعوت خوب است و باید از وزیر کشور تشکر کرد. 

انتهای پیام/
 
برچسب ها: قائم ، مقام ، موتلفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.