سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برف و يخبندان، تعطيلي مدارس و کندي تردد در "محورهاي برفگير"

بارش برف و يخبندان برخي مدارس را در استان هاي اصفهان، البرز، خراسان جنوبي، کرمان لرستان آذربايجان غربي به تعطيلي کشاند و باعث کندي تردد در برخي محورها شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از استان ها  برف و يخبندان تمامي مقاطع تحصيلي  مدارس شهرستانهاي اصفهان، نجف آباد، برخوار، آران و بيدگل، خميني شهر، مبارکه، فلاورجان، گلپايگان، کاشان، فريدن، فريدونشهر، بوئين ومياندشت، چادگان، تيران وکرون، خوانسار، شهرضا، سميرم، نطنز ودهاقان در استان اصفهان، شهرستانهاي بيرجند،خوسف،نهبندان، درميان، سربيشه، مقطع ابتدايي و متوسطه اول شهرستان هاي بشرويه، سرايان، ديهوک  و مقطع ابتدايي شهرستان هاي فردوس، قاين و زيرکوه مدارس در خراسان جنوبي، مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان در استان البرز، مدارس ابتدايي شهرستان هاي بافت، رابر، انار، کوهبنان، ماهان و همچنين مدارس ابتديي و مقطع متوسطه اول زرند، زاين، شهر کرمان و همه مقاطع تحصيلي بخش کوهساران راور، ساردوئيه جيرفت و مناطق دهبکري، ابارق بم و نوق رفسنجان در استان کرمان، مدارس ابتدايي شهرستان‌‌ هاي بروجرد، دورود، ازنا، اليگودرز و مناطق اشترينان، بيرانشهر و زاغه امروز در نوبت صبح لرستان، کليه  مدارس استان قزوين در نوبت صبح و  تمام مدارس شهرستان ميرجاوه در سيستان و بلوچستان، مدارس ابتدايي بوکان، مهاباد، تکاب، پيرانشهر، مياندوآب، شاهين دژ و کشاوز  و مدارس ابتدايي شهري سردشت، ربط و ميرآباد در آذربايجان غربي  هم در نوبت صبح تعطيل است.

همچنين به علت بارش برف، لغزندگي معابر و سرماي شديد برخي از دانشگاه ها و موسسات عالي در استان اصفهان نيز امروز فعاليت خود را با 2 ساعت تاخير آغاز  مي کنند.

همچنين پرواز بيرجند - تهران به علت بدي هوا و کاهش ديد در باند بيرجند لغو شد.

اين پرواز قرار بود ساعت 9 از بيرجند به تهران  انجام شود که به علت بدي هوا و يخ زدگي باند  بيرجند، پرواز هواپيماي فوکر 100 از بيرجند به تهران لغو شد.

بر اساس اين گزارش، کارشناسان راه از مردم خواسته اند در صورت امکان از سفرهاي غيرضروي خودداري کنند و در صورت ضرورت با احتياط کامل حرکت کنند و زنجير چرخ و وسايل گرم و مواد غذايي نيز به همراه داشته باشند.

معاون اداره کل راه و شهرسازي خراسان جنوبي گفت: در اثر بارش سنگين برف که از شب گذشته در محورهاي اصلي و فرعي خراسان جنوبي آغاز شده، تمامي راهها پوشيده از برف بود که از همان آغاز بارش ،120 راهدار در جاده ها مستقر و جاده ها را بازگشايي شدند.

کريم پور افزود: از ديشب  راهداران با 12 دستگاه گريدر، 12 دستگاه نمک پاش و 35 دستگاه کاميون اقدام به نمک پاشي و شن پاشي کرده اند تا عبور و مرور خودروها حتي الامکان با زنجير چرخ ميسر شود.

وي گفت: هم اکنون تنها وسايل نقليه سنگين مي توانند در  جاده ها تردد کنند و وسايل نقليه سبک تنها در صورت ضرورت بايد با زنجير چرخ حرکت کنند.

رئيس پليس راه خراسان جنوبي گفت: به علت بارش سنگين برف از شب گذشته در اين استان، تردد در محور ديهوک - راور به علن نشست سنگين برف و لغزندگي شديد جاده ممنوع شده بود که اکنون با تلاش نيروهاي راهداري بازگشايي شده و ممنوعيت تردد نيز لغو شده است.

سرهنگ اميني افزود: هم اکنون تردد در اين محور با زنجير چرخ ميسر شده و رانندگان بايد با احتياط کامل تردد کنند.

وي گفت: به علت وجود مه غليظ در اين محور، تردد خودرو ها به کندي انجام مي شود و هم اکنون 30 گشت پليس راه در گردنه هاي برف گير ومحورهاي اصلي خراسان جنوبي مستقرند.

همچنين بارش شديد برف در خراسان جنوبي موجب کندي تردد خودرو ها و لغزندگي جاده ها در محور هاي روستايي و فرعي شده است.بيشترين بارش برف مربوط به شهر سربيشه بوده است.

رئيس پليس راه استان قزوين هم گفت: عبور و مرور در محورهاي مواصلاتي استان به ويژه گردنه هاي آوج، قسطين لار و هجيب به علت لغزندگي با زنجير چرخ امکان پذير است.

مرکز مديريت راه هاي  آذربايجان غربي هم اعلام کرد محور تکاب- ايرانخواه به علت بارش برف سنگين، کولاک شديد  و نبود ديد کافي مسدود است.

با وجود اجراي عمليات برفروبي و نمک پاشي  تردد در گردنه کيتکه - قره بلاغ مهاباد، گردنه زمزيران سردشت و تمرچين پيرانشهر ،کليه محور هاي منتهي به شهر هاي بوکان و تکاب فقط با زنجير چرخ  و رعايت سرعت مطمئن  امکان پذير است.

اين مرکز همچنين وضع جاده هاي  منتهي به شهر  نقده،گردنه قوشچي در محور اروميه- سلماس و همچنين محور اروميه  به سرو را برفي گزارش کرد.

مسئول مرکز مديريت راه هاي استان اصفهان نيز گفت: بارش برف از ديشب تا بامداد امروز محورهاي اصفهان - نائين، آزاد راه اصفهان - نطنز - کاشان ، اصفهان - ميمه - دليجان، گلپايگان- موته و گلپايگان - خمين را لغزنده کرده  است.

کازروني افزود:همچنين بارش برف موجب کندي تردد و لغزندگي محورهاي اصفهان- داران- اليگودرز، اصفهان - شهرکرد، نيک آباد - حسن آباد، اصفهان - شهرضا-آباده، نائين- اردکان ونائين-اردستان شده و تردد دراين محورهاتنها با زنجير چرخ امکان پذير است.


انتهای پیام/
برچسب ها: بارش ، برف ، یخبندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.