سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خط لوله‌ای که در نیمه راه ماند؛

هیئت پاکستانی وارد تهران شد/ زمان دقیق تکمیل "خط لوله صلح" مشخص می‌شود؟

گفتگوها برای تعیین چارچوب زمانی جدید جهت تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، امروز در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از نیشن، یک هیئت پاکستانی که روز یکشنبه به تهران سفر کرده، قرار است در خصوص تعیین زمان جدید تکمیل پروژه خط لوله صلح با مقامات ایرانی دیدار کند.

 پیش از این و بر اساس توافقنامه‌ای که در سال 2009 میان دو کشور صورت گرفت، انتقال گاز از ایران به پاکستان باید تا 31 دسامبر 2014 آغاز می‌شد.

همچنین بر اساس این توافق، کوتاهی هر یک از طرفین در تکمیل به موقع خط لوله، منجر به پرداخت جریمه روزانه حدود 3 میلیون دلار از سوی طرف مقصر خواهد شد.

اما با وجود اینکه ایران ساخت خط لوله در خاک ایران را به پایان رساند، تکمیل خط لوله در خاک پاکستان با تاخیر مواجه شد.

در  این گزارش عنوان شده که هیئت پاکستانی طی این دیدار از ایران خواهد خواست تا زمان جدیدی برای تکمیل پروژه تعیین شود و تمام تلاش خود را برای تمدید مهلت تکمیل این پروژه به کار خواهد بست.

یک مقام ارشد وزارت نفت پاکستان در این باره گفت: دو کشور پس از حل اختلافات کوچکتر، در مورد تعیین یک چارچوب زمانی مشخص جهت تکمیل این خط لوله تصمیم‌گیری خواهند کرد، البته هر دو کشور باید در نظر داشته باشند که خط لوله تا دسامبر 2014 به بهره‌برداری نخواهد رسید.

بر اساس این گزارش، هیئت مدیره شرکت بین ایالتی گاز سیستمز پاکستان به این نتیجه رسیده که اسلام آباد باید کار بر روی خط لوله را ادامه دهد.

لازم به ذکر است، پاکستان به ایران اعلام کرده که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این پروژه را به تاخیر انداخته و موجب شده سرمایه گذاران و یا پیمانکاران تمایل چندانی به مشارکت در این پروژه نداشته باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: پاکستان ، ایران ، خط لوله ، صلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.