عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به تعهدات خود در احداث خط لوله صلح عمل کرده است و اکنون نوبت پاکستان است که به تعهدش در احداث 400 کیلومتر از این خط در کشورش عمل کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ ابراهیم کارخانه ای درباره ابطال مصوبه دولت دهم، پرداخت 250 تا 500 میلیون دلار منابع مالی به پاکستان برای ساخت خط لوله انتقال گاز در خاک این کشور توسط وزیر نفت،  با تاکید بر اینکه 800 کیلومتر از خط لوله صلح در داخل کشور عملیاتی شده است، گفت: ایران به تعهدات خود در احداث خط لوله صلح عمل کرده و در حال حاضر نوبت پاکستان است که به تعهدش در احداث 400 کیلومتر از این خط در کشورعمل کند.
 نماینده مردم همدان و فامنین  در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پاکستان هنوز برای احداث این خط لوله اقدامی انجام نداده است،  افزود: از نظر اقتصادی به صرف ایران نیست که بخواهد در داخل  کشور پاکستان لوله گذاری انجام دهد و ایران می تواند در صورتی که پاکستان به تعهدش عمل نکند از این خط لوله در بخش های دیگر و در داخل استفاده کند.
 این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه درارزیابی لایحه بودجه 93، با تاکید بر اینکه نمی توان گفت بودجه کاملا واقع بینانه نوشته شده است و اشکالی بر آن وارد نیست،  افزود: با توجه به رقم مالیات محقق شده در سال جاری رقم 67 هزار میلیارد تومان مالیاتی که برای سال  93 پیش بینی شده  رقم بالایی است مگر اینکه دولت راههای جدیدی را برای اخذ مالیات از دانه درشت های مالیات گریز پیدا کند.
 کارخانه ای با اشاره به تحقق 140 هزار میلیارد تومان از 170 هزار میلیارد بودجه سال جاری ، گفت: قیمت هربشکه 100 دلار برای نفت در سال  آتی با توجه به اینکه قیمت هر بشکه نفت در سال جاری 102 دلار است رقم بالایی است و احتمال زیادی وجود دارد که قیمت آن تحت تاثیر مسایل بین الملل کاهش یابد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس معتقد است که دولت باید با تشکیل ستاد های قوی و کارآمد میزان و نحوه وصول در آمدهای پیش بینی شده را هر روز کنترل کند و در راستای تحقق آن راهکارهای مطلوبی را پیش بینی کند./س
برچسب ها: پاکستان ، تعهد ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.