سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار ولایتی با کوفی عنان عنوان شد

ضرورت بحث و گفتگو به دلیل نقش فعال و تاثیرگذار ایران در منطقه/ تنها راه حل ممکن در سوریه سیاسی است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با کوفی عنان و هیات متنفذین دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ "علی‌اکبر ولایتی" در ادامه سلسله نشست‌های خود با اندیشمندان و مقامات بین‌المللی ظهر امروز در دیدار با "کوفی عنان" و هیات متنفذین در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بسیار خوشحالم که با هیات شما ملاقات دارم چرا که افراد متنفذ، مشهور و قدرتمند هستند و اکثرا همچون کوفی عنان در صحنه بین‌المللی دارای نقش بسزایی هستند و به یاد دارم در مدیریت شما در سازمان ملل متحد همکاری‌های خوبی داشتیم.  
 
کوفی عنان با اشاره به نقش "نلسون ماندلا" در گروه متنفذین تصریح کرد: ماندلا در مسائل خصوصی و علنی با ما همکاری‌های لازم را داشت و امیدواریم که در جلسه امروز در رابطه با تحولات منطقه‌ای بتوانیم با یکدیگر بحث و گفتگو داشته باشیم چرا که ایران در منطقه بسیار فعال و تاثیرگذار است.  
 
ولایتی با اشاره به نقش این نهاد خاطرنشان کرد: تمامی مسائل راهبردی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نظام مربوط می‌شود در این مرکز مورد پژوهش قرار می‌گیرد که البته قبل از من رئیس‌جمهور کنونی ایران رئیس این مرکز بودند و معاونت‌های مختلفی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فناوری در این مرکز مشغول به فعالیت هستند. 

کوفی عنان با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاطرنشان کرد: وقوع انقلاب‌های مختلف در تونس، مصر، لیبی و مابقی کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی و افغانستان و پاکستان از جمله مواردی است که در کنار مسئله اصلی که در کشور سوریه در حال رخ دادن است، می‌توان نام برد. 

*راه حل نزدیک در سوریه متصور نیست و تنها راه حل ممکن سیاسی است

وی با اشاره به تحولات سوریه در منطقه تصریح کرد: مسئله اصلی که در سوریه در حال رخ دادن است همچون آهن‌ربایی است که افراط‌ گرایان را به خود جذب می‌کند و در این کشور واقعیت امر این است که راه حل نزدیک متصور نیست و تنها راه حل ممکن سیاسی است.  
 
رئیس سابق سازمان ملل متحد ادامه داد: چند دور در سوریه وجود دارد، اولین دایره بازیگران داخلی سوریه و دومین دایره منطقه‌ای بازیگران در این کشور است.  
 
ولایتی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در کل جهان گفت: تروریست‌ها در سوریه گمان می‌کردند به راحتی می‌توانند همچون برخی از کشورها رژیم فعلی را تغییر دهند.  
 
وی به عدم حضور ایران در کنفرانس ژنو اشاره و تصریح کرد: در دور اول که ایران به کنفرانس ژنو2 دعوت شده بود بعد از مدتی گفتند که اگر ایران مصوبات مذاکرات ژنو1 را بپذیرد می‌تواند به کنفرانس ژنو2 بپیوندد اما ایران گفت بدون پیش‌شرط در مذاکرات شرکت می‌کند.  
 
گفتنی است در دیدار علی اکبر ولایتی با گروه متنفذین تعدادی از معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و "یاسر هاشمی"، علی‌اکبر ولایتی را همراهی می‌کنند.  
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: ولایتی ، مصلحت ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.