رئیس مرکز مطالعات تحقیقات استراتژیک گفت: به پیشنهاد بنده و با حکم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دکتر تهرانچی به عنوان معاونت علمی و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک منصوب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" در حاشیه دیدار خود با وانگ ویجوانج رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین که بعدازظهر امروز (شنبه 5 بهمن ماه) در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدار ریاست آکادمی علوم اجتماعی چین که مبنای موثر کمیته مرکزی حزب کمونیست چین هستند با بنده و همکاران من بسیار مثبت و سازنده بود.

وی ادامه داد: قرار ما براین شده که این دیدارها و تبادل نظرها میان دو موسسه ادامه پیدا کند و در حقیقت کمکی به دولت‌هایمان در جهت تبیین مواضع دو کشور و تلاش در جهت توسعه روابط همچنین فراهم کردن زمینه‌های مطالعاتی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک همچنین اضافه کرد: روابط دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و چین در اجلاس شانگ‌های در دیدار روسای جمهور ایران و چین صورت گرفت و این دو قرار گذاشتند روابط بین دو کشور را به صورت راهبردی توسعه دهند.

ولایتی ادامه داد: رئیس آکادمی علوم چین در ابتدای سخن گفت در راستای تصمیم دو رئیس‌جمهور به ایران آمدیم، ما نیز این را به فال نیک می‌گیریم که با فاصله نه چندان طولانی پس از مذاکرات دو رئیس‌جمهور، روابط دو کشور به این میزان به تکاپو افتاده است هر دو به این نتیجه رسیدیم که روابط راهبردی دو کشور ایران و چین به نفع صلح منطقه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اعلام این خبر که معاونت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک به تازگی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در پی روزهای گذشته دکتر تهرانچی که در حال حاضر ریاست دانشگاه شهید بهشتی را برعهده دارند به عنوان معاون علمی و فناوری این مرکز به پیشنهاد بنده و با حکم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منصوب شده‌اند.

ولایتی همچنین اضافه کرد: امیدواریم با حضور دکتر تهرانچی در این مرکز به عنوان معاونت علمی و فناوری بتوانیم در این حوزه تحقیقات لازم کشور را تا آنجایی که در محدوده وظایف ماست دنبال کنیم.

ولایتی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شما و علی شمخانی در انتقاد به توافقنامه ژنو به رهبری معظم انقلاب نامه نوشته‌اید آیا صحت دارد؟ گفت: بنده اطلاعی از این نامه ندارم.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، کمیته ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار