سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران:

سازماندهی بحث پایان نامه‌های دانشگاهی/ آمار دقیق از سرقت در دست نیست

به دلیل حذف بالای اطلاعات هم اکنون آمار دقیقی از میزان سرقت علمی در دست ما قرار ندارد.

 به گزارش گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایرانی صبح امروز با حضور در نخستین کنفرانس ملی کتابخانه دیجیتالی در جمع خبرنگاران گفت: طرح آمازون ملی یکی  از مباحثی است که با توجه  به  فعالیت  علمی پژوهشگاه ملی "کتابخانه دیجیتالی" مطرح است  و در  توضیح آن باید بگویم؛ که در حال حاضر ایران داک پایان نامه‌ها را جمع آوری می کند ،چنانچه مقالات در مرکز منطقه‌ای علم و فناوری ISC در شیراز نیز جمع آوری می شود و این در حالی است که باید همه این موارد در یک واحد سازمانی قرار گیرد و هم اکنون باید راهکار آسان برای دسترسی منابع در نظر گرفته شود.
 
 وی افزود: البته این ایده در مراکز مختلف از جمله کمیسیون اطلاع رسانی نظام علم و فناوری دنبال می شود، بنابراین دسترسی به چنین بافتی  بعید به نظر می رسد ولی این در حالی است که باید چنین فعالیتی در کشور صورت گیرد.
 
 علیدوسیتی تصریح کرد: از جمله راهکارهای موثر برای محقق شدن این امر این است که در ابتدا هر فعالیتی در کشور باید تنها یک بار صورت گیرد و  گام بعدی اینکه واحدهای سازمانی متمرکز در فعالیت خود باشند، بنابراین نیازمند یک تصمیم ملی و ارتباط بین سیستم‌ها هستیم.
 
وی اظهار داشت: هم اکنون پوشش پایان نامه‌ها کامل نیست و هر منبع در یک قسمت سازماندهی می شود چنانچه  باید یک سازمان با قابلیت سازماندهی اطلاعات و تشکیل آرشیو ملی انتخاب شود و هر منبع در ابتدا سازماندهی و سپس ارتباط بین سازمان ها بیشتر شود.
 
وی در ادامه در خصوص میزان سرقت علمی کشور اظهار داشت: به دلیل حذف بالای اطلاعات نمی‌توانیم آمار دقیقی در خصوص سرقت علمی در کشور بدهیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.