سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این افراد عمر کوتاه‌تری دارند

در میزان کوتاهی و بلندی عمرتان بعضی عوامل نقش دارد که به دلیل بعضی سهل انگاری‌های به کاهش عمر مفیدمان دامن می زند.

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛با بیان این مطلب که چاقی و اضافه وزن عمر افراد را کوتاه می کند، گفت: این بستگی به شرایط افراد دارد در صورتی که افراد زمینه بیماری دیابت، قلبی عروقی و فشار خون داشته باشند این احتمال به صد در صد می رسد.

به گفته این متخصص برای مبارزه با چاقی تنها یک دستور‌المعلی پیشنهاد می شود و آن پیشگیری است که البته بهتر از درمان است چون با چاقی و اضافه وزن تعداد سلول‌های چربی در بدن زیاد می‌شود و بدین ترتیب احتمال لاغر شدن و کاهش وزن به مراتب پایین می‌آید.

وی در ادامه افزود: باید این را در نظر داشت افرادی که رژیم‌های سخت و سخت می گیرند و لاغر می شوند به دلیل بی توجهی به سبک و عادت غذایی شان دوباره افزای پیدا می کنند و همین سبب می شود دوباره چربی را به بدنشان بر گردانند.

وی اذعان داشت: با چاقی به قلب و ریه فشار می آید و با انبوه قند خون در سلول های بدن مواجه می شویم که مجموع اینها باعث می شود عمر افراد کوتاه شود و بازدهی زندگیشان پایین بیاید.

وی خاطر نشان کرد: چاقی یک مساله‌ای است که گریبانگیر مردم جهان است و خیلی‌ها فکر می کنند با دارو و روش‌های کوتاه مدت می‌توانند وزنشان را پایین بیاورند در حالی که لاغری یک پروسه دراز مدت است و رژیم و ورزشی و داشتن سبک غذایی درست می توان به وزن ایده‌آل رسید به درستی راه کوتاه و میان بری وجود دارد که در زمان‌های کم نتیجه مطلوب بدست آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عمر ، مبارزه ، درمان ، بیماری ، خون ، چربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.