مشکلی که اغلب افراد چاق یا دارای اضافه وزن با آن مواجه هستند، این است که وقتی با تلاش زیاد، موفق به کاهش وزن خود می‌شوند، نمی‌توانند در آن وزن باقی بمانند و بعد از مدت نه چندان طولانی، وزنشان افزایش یافته و دوباره چاق می‌شوند.

دکتر پروانه کاظمی، متخصص و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلی که اغلب افراد چاق یا دارای اضافه وزن با آن مواجه هستند، این است که وقتی با تلاش زیاد موفق به کاهش وزن خود می‌شوند، نمی‌توانند در آن وزن باقی بمانند و پس از مدت‌ها نه چندان طولانی، وزن آن‌ها افزایش یافته و دوباره چاق می‌شوند. 

وی افزود: چاق شدن مجدد، پس از کاهش وزن عمدتاً به سه دلیل: کاهش وزن با دارو، تغذیه نامناسب و رژیم‌های غذایی سخت و کاهش وزن تحت فشار جسمی و ورزش شدید اتفاق می‌افتد. 

دکتر کاظمی تصریح کرد: افزایش وزن مجدد، بیشتر در کسانی که توسط داروهای کاهش وزن لاغر شده‌اند، دیده می‌شود. این دارو‌ها که از طریق افزایش متابولیسم بدن، کاهش اشتها و کاهش جذب چربی در دستگاه گوارش موجب لاغری می‌شوند، تأثیر ماندگار ندارند و با تمام شدن دورهٔ مصرف دارو، مجدداً وزن فرد افزایش می‌یابد، زیرا عادات غذایی و شیوه زندگی تغییری نکرده و با قطع دارو، به هر دلیل، مجدداً با خوردن‌‌ همان غذاهای سابق چاق می‌شوند. 

وی افزود: مصرف داروهای کاهش دهنده وزن، موجب ولع و تمایل شدید به مصرف غذا و شیرینی‌جات می‌گردد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: رژیم ، لاغری ، چاقی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار