سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داریوش بابائیان:

وضعیت نامطلوب اقتصادی دلیل خرید و فروش آثار کپی شده است

تهیه‌کننده سینما معتقد است که وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم یکی از دلایل خرید و فروش آثار کپی شده و بی‌توجهی به کیفیت پایین این نوع فیلم‌ها است.

"داریوش بابائیان"، تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران بیان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق تلاش زیادی برای جمع آوری فیلم‌های کپی شده‌ی قاچاق نمی‌کند و گاهی افرادی در کنار خیابان دیده می‌شوند که مشغول فروش فیلم‌های کپی شده‌اند در صورتی که نسخه‌ی اصلی این فیلم‌ها در بازارها به راحتی پیدا می‌شود.
 
وی افزود: یکی از دلایل خرید و فروش فیلم‌های کپی شده وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم است و آنان به قیمت فیلم بیشتر از استاندارد آن توجه می‌کنند آثاری که به صورت اورجینال توزیع و پخش می‌شوند، به تأئید وزارت فرهنگ و ارشاد می‌رسند و فیلم‌های موجود در حاشیه‌ی خیابان‌ها فیلم‌هایی با کیفیت بسیار پایین هستند.
 
بابائیان در ادامه بیان کرد: مردم نباید از این فروشندگان فیلم خریداری کنند زیرا این موضوع به ضرر فرهنگ جامعه و باعث بروز مشکلات بیشتر در جامعه می‌شود.
 
وی با توجه به پخش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ایرانی در بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اظهار داشت: کسانی که این آثار را در شبکه‌های ماهواره‌ای برای تماشای عموم می‌گذارند، نوعی سارق به حساب می‌‌آیند و مسئولان کاری از دستشان ساخته نیست زیرا ایران جز کشورهای قانون کپی رایت جهانی نیست و این یکی از بزرگترین مشکلات در پخش است.
 
این تهیه‌کننده خاطر نشان کرد: فیلم‌های اورجینال باید در تیزرهای تلویزیونی بیشتر تبلیغ شوند و این فرهنگ در بین مردم جامعه بالاتر رود.
 
انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.