سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قطر به‌دنبال هموار کردن راهی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هم‌اکنون قطر حمایت از وهابیت را دستور کار خود قرار داده و به‌دنبال هموارکردن راهی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است.

 "جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دفاع وزیر خارجه قطر از "وهابیت" در کنفرانس ژنو ۲، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ‌کدام به تنهایی قادر به تامین ثبات حاکمیت خود نیستند.   
 
وی تصریح کرد: نداشتن ثبات منجر شده تا کشورهایی مانند قطر به شکل مستقیم به رژیم آل سعود، آمریکا و انگلیس وابسته باشند و اگر در بعضی مواقع اظهار نطرهایی متناقض با اظهارات گذشته خود مطرح می‌کنند به‌دلیل  وجود  اختلافات داخلی است.
 
این کار‌شناس سیاست خارجی ادامه داد: وجود این اختلافات هیچ‌گاه باعث نخواهد شد، این کشور‌ها به‌طور مستقیم  مواضع پایداری داشته باشند.

منصوری افزود: دولت قطر در طی ۲۰ سال گذشته همکاری‌های همه جانبه‌ای را با دولت سعودی برای مقابله با تشیع و همچنین با آمریکا برای تقویت موقعیت خود در منطقه برقرار کرده تا دست به قدرت نمایی در قبال دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس بزند.   
 
 وی تاکید کرد: شکست نسبی قطر، ترکیه و عربستان در سوریه باعث شده تا دولت قطر نسبت به آینده خود نگران شود.   
 
این کار‌شناس سیاست خارجی اظهار داشت: با وجود شکست در سوریه، قطر انتقاداتی را به سیاست ترکیه و رژیم آل سعود وارد کرد اما با گذشت چند ماه به‌دلیل شدت نیازی که به حمایت عربستان و آمریکا داشت، صحبت‌های خود را پس گرفت.   
 
منصوری در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قطر حمایت از وهابیت را دستور کار خود قرار داده و به‌دنبال هموارکردن راهی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است.   
 
انتهای پیام/

برچسب ها: وهابیت ، وزیر ، دفاع ، عربستان ، قطر ، ژنو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.