کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " از منظر اهل سنت به تفکرات و شبهات وهابیت پاسخ می‌دهد.

"محمد مهدی منتظری"، مترجم کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ی کتاب باشگاه خبرنگاران گفت: کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " ترجمه اثر ماندگار شیخ سلیمان، برادر محمدبن عبد الوهاب است.
 
وی افزود: کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " نخستین و قدیمی‌ترین اثر مکتوب در رد وهابیت است که همچون صاعقه‌ای عقاید گمراه وهابیت را درهم می‌شکند. در این کتاب سعی شده تا متن علمانه مولف با ترجمه‌ای روان و با بهره مندی از تحقیق حجت السلام و المسلمین سید محمد محمودی به خواننده عرضه شود.
 
مترجم کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " ادامه داد: کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " اثری تخصصی و شامل پاسخ‌هایی از منظر اهل سنت است، به تفکرات و شبهات وهابیت در حوزه‌های عقلی، کلامی و روایی است که با ترجمه فارسی در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.
 
منتظری بیان کرد: کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " اولین و یکی از مهمترین آثار علمی در رد اندیشه‌های فاسد وهابیت و از چاپ‌های معتبر این کتاب چاپ استانبول ترکیه است. این نسخه در کشور لبنان توسط السراوی به عنوان نسخه مبنایی به منظور تحقیق و استخراج منابع حدیثی اثر شیخ سلیمان انتخاب شد.
 
وی تصریح کرد: به دلیل وجود برخی اشتباهات چاپی در متن، نسخه لبنان کتاب صاعقه‌های الهی در رد وهایت، در این ترجمه دو نسخه استانبول و بیروت مورد توجه قرار داده است.
 
نویسنده کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " خاطرنشان کرد: سعی شده در کتاب " صاعقه‌های الهی در رد وهابیت " با وجود دشواری قلم نویسنده و پیچیدگی مطالب کتاب، به دلیل تخصصی بودن آن تا حد امکان از کلمات، عبارات ساده و روان استفاده شود و حجت الاسلام و المسلمین محمد محمودی گلپایگانی استاد یار دانشکده الهیات دانشگاه تهران بر این ترجمه نظارت علمی داشته است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.