رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه وهابیت به ویژه وهابیت تکفیری یک گروه دست نشانده هستند، گفت: این گروه ساخته شده هیچ گونه ریشه‌ای در اسلام و در میان مکتب اسلامی، در تاریخ و تفسیر ندارند و فقط مجموعه‌ای هستند که انگلیسی‌ها از آن‌ها در ریاض پشتیبانی و حمایت کرده و با جنایات و خونریزی‌های خودشان حکومت را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت، سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه دشمنان ما از راه‌های مختلف تلاش می‌کنند این انقلاب را به انحراف بکشانند گفت: انقلابی که توانسته است خدمات شایسته به وجود آورد و در زمینه‌های علمی این همه پیشرفت را ایجاد کند و امروز توانسته است بزرگ‌ترین دشمنان خود را به زانو درآورد، اما بازهم دشمن، امروز دشمن دست به حیله جدیدی زده و تلاش می‌کند با انقلاب اسلامی با عناوین مختلف مقابله کند.  
 
وی ادامه داد: یکی از این حیله‌ها ایجاد اختلاف و فتنه انگیزی فرقه‌ای و مذهبی است و امروز شاهد هستید در مناطق مختلف، خون یک عده انسان بی‌گناه مسلمان را به عنوان اینکه شیعه هستند، می‌ریزند و دشمن می‌خواهد با ایجاد این اختلاف و فتنه انگیزی مسلمانان را تضعیف و به جان هم بیندازد.  
 
رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: امروزه که اسلام در دنیا رشد پیدا کرده و بیداری اسلامی در حال رشد و حرکت است و مردم مسلمان و غیر مسلمان به اسلام و مکتب اسلام امیدوار شده‌اند، که این مکتب مکتب نجات بخش است و اگر در لبنان می‌بینند حزب الله می‌تواند علیه اسرائیل به پیروزی برسد و دماغ اسرائیل را به خاک بمالد، این حرکت حرکت اهل بیت است، لذا تلاش می‌کنند با مذهب شیعه مقابله کنند.  
 
آیت الله اختری با بیان اینکه تکفیری‌ها افراد بسیار بی‌سوادی هستند، گفت: این افراد تهمت‌هایی را به مکتب شیعه و اهل بیت (ع) می‌زنند که با کمترین مطالعه در تاریخ و در تفسیر و احادیث می‌توان ادعای باطل آن‌ها را برای خودشان روشن کرد، اما می‌بینید که در زمان امیر المومنین علی (ع) یا امام صادق (ع) و دیگر ائمه را محاصره می‌کردند و نمی‌گذاشتند که آن‌ها سخن بگویند، چرا که می‌ترسیدند مردم با ائمه ارتباط پیدا کنند.  
 
وی با بیان اینکه وهابیت به ویژه وهابیت تکفیری یک گروه دست نشانده هستند، گفت: این گروه ساخته شده هیچ گونه ریشه‌ای در اسلام و در میان مکتب اسلامی، در تاریخ و تفسیر ندارند و فقط مجموعه‌ای هستند که انگلیسی‌ها از آن‌ها در ریاض پشتیبانی و حمایت کرده و با جنایات و خونریزی‌های خودشان حکومت را تشکیل دادند.  
 
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه امروزه در هر کجای دنیا که نگاه کنید خونی بر زمین ریخته شده، وهابیت تکفیری در آن جنایات دست دارند، گفت: این افراد بسیار خشن و لجوج هستند که اصلا نه خدا را می‌شناسند و نه پیغمبر را و حتی در توحید و نبوت حرفهای بسیار پوچ و بی‌معنایی می‌زنند، به طور مثال مفتی قبلی عربستان سعودی که کور در دنیا زندگی می‌کرد و کور هم مرد، برای خود بیشتر از پیغمبر ارزش قائل بود و آنقدر پست بود که می‌گفت؛ کی باشد که من ببینم قبر پیغمبر را اینجا خراب می‌کنند!  
 
آیت الله اختری با بیان اینکه این افراد بسیار بیسواد و بی‌دانش هستند گفت: این‌ها اگر راست می‌گویند بیایند تا با هم گفتگو کنیم که چرا جنایت می‌کنند و مردم را به خاک و خون می‌کشند، اما این‌ها جرات ندارند.  
 
آیت الله اختری با اشاره به نمایشگاه تهران اظهار داشت: در نمایشگاه تهران کشورهای عربی کتا‌ب‌های ضد شیعی پخش می‌کردند که جلوی آن‌ها گرفته نمی‌شد و بسیاری هم از این کتب خریداری می‌کردند، اما ما در هر کشوری که اعلام می‌کنیم قصد داریم در نمایشگاه آن‌ها شرکت کنیم موافقت نمی‌کنند و یا اگر هم اجازه می‌دهند، خواستار لیست کتاب‌ها می‌شوند، ما ترسی از این دست اقدامات آن‌ها نداریم اما آن‌ها حاضرنیستند گوش کنند و یا با ما مناظره کنند.  
 
وی با تاکید بر اینکه ما حاضریم با مجموعه‌ای از علمای کشورهای مختلف مناظره داشته باشیم، گفت: به شرط اینکه این مناظره ضمانت داشته باشد و زمانی که در مناظره حق مشخص شد، آن‌ها قبول کنند.  
 
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه یکی از اهداف و رسالت‌های این مجمع مسئله پاسخگویی به شهبات است گفت: مجموعه‌ای از پاسخ‌هایی که برای شبهات متعدد داشته شده را عرضه کرده‌ایم که امیدواریم دانشگاه‌ها، دانشجویان، اساتید، کتابخانه‌ها و مدارس این مجموعه کتاب را بگیرند تا از حرفهای پوچی که این افراد ادعا می‌کنند غافل نشوند.  
 
وی ادامه داد: ما حدود ۴۷ جزوه به عنوان پاسخگویی به شبهات در مسائل مختلف آماده کرده‌ایم که ترجمه فارسی آن تا بهمن ماه در اختیار دوستداران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجمع ، جهانی ، تقریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار