سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

دولت سوریه به قدرت‌های دنیا فهماند كه اشتباه کرده‌اند

يك كارشناس سياست خارجي گفت: در حال حاضر دولت سوریه در موضع قدرت است و امروز این کشور توانست متجاوزین را از خاک خود بیرون کند و اقتدار را در دست بگیرد و به قدرت‌های دنیا بفهماند كه اشتباه کرده‌اند.

"محمد بهاری" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور نیافتن ایران در ژنو 2، گفت: ایران از ابتدا اعلام کرده بود در صورت دعوت در این کنفرانس حضور پیدا می‌کند، اما پیش شرط‌های مطرح شده برای ایران قابل قبول نبوده و مانع حضور کشورمان در این کنفرانس شد.

وی گفت: آنها هدف جلسه را حذف بشار اسد از قدرت در نظر گرفتند و این جهت دهی به معنی قرار دادن پیش شرط برای این کنفرانس بوده بنابراین طبیعی است که با قبول نکردن این پیش شرط دعوتنامه از ایران پس گرفته شود.

بهاري افزود: این کنفرانس‌ها راه به جایی نخواهد برد زیرا اگر این جلسه و برکناری "بشار اسد"در روزهای ابتدایی بحران مطرح می‌شد قابل تامل بود اما در حال حاضر دولت سوریه در موضع قدرت است و امروز سوریه توانست متجاوزین را از خاک خود بیرون کرده و اقتدار را در دست بگیرد و به قدرت‌های دنیا بفهماند كه اشتباه کرده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از تروریست‌ها از کشورهای عربی و با مدیریت غربی‌ها از راه ترکیه به صورت دست جمعی وارد سوریه شدند و اکنون که موفقیت را از خود دور می‌بینند خواهان باز گشت به کشورهای خود هستند .

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم غربی‌ها برخورد فرسایشی با توان کشورهای مخالف خود بوده و در همین راستا شاهد رخ دادن جریانی همچون سوریه در عراق هستیم.

انتهاي پيام/


برچسب ها: ژنو ، بهاری ، سوریه ، اسد ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.