سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آوای ایرانی در تالار رودکی

"آیدین علیا نسب" به همراه گروه اورانوس بهمن ماه در تالار رودکی اجرا می‌روند.

"آیدین علیا نسب" آهنگساز و نوازنده در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ی موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: گروه اورانوس ساعت 20 در تاریخ 3 و 4 بهمن در تالار رودکی به اجرا می‌رود.
 
وی ادامه داد: این اجرا شامل دو قسمت است که بخش اول آن تک نوازی تار با ریتم ثابت حدود 13 دقیقه زمان خواهد برد و بعد گروه نوازی هنرمندان بر دستگاه همایون است پس از آن قلعه‌ی "جدال" که مکالمه‌ی سازهای سنتور، کمانچه، تارباس، رباب و نی با ارکستر است به صورت سولو اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: قطعه‌ی پایانی بخش اول تصنیف "با صنما" این ارکستر بر روی شعر مولانا تنظیم شده است.
 
علیا نسب در توضیح بخش دوم کنسرت تصریح کرد: قسمت دوم در دستگاه نوا و بر روی اشعار مهدی اخوان ثالث اجرا می‌شود.
 
این آهنگساز افزود: نام اولین قطعه "ره نورد" است که ارکستر آن گروه نوازی و به صورت "چهار مضراب" برگزار می‌شود و در بخش دوم تنظیم قطعه‌ی "مژده" بر اساس ارکستر ایرانی طرح ریزی شده است.
 
وی ادامه داد: تصنیف "نهادخانه‌ی اسرار" که به سبک قاجار آهنگسازی شده ولی ملودی آن امروزی و مدرن است.
 
وی خاطر نشان کرد: قطعه‌ی "وهم" از ترانه‌های اخوان ثالث با تک نوازی من که گونه‌ای از موسیقی مقامی است و در انتها قطعه‌ی "جنگ خدایی" اجرا می‌شود.
 
گفتنی است؛ از نوازندگان این اثر می‌توان به "آیدین علیا نسب" تار، "جواد بخشش" آواز، "مرضیه رحیم زاده سنتور، "کیارش روزبهانی" تار، "پاییز مجاهدنیا" تار، "سهیل سان احمدی" تارباس، "راضیه نظری" تار باس، "علی توکلی" رباب، "مازیار شریفی نیا" قیچک، "سینا علم" کمانچه، "عماد خان کشی پور" نی و "شایان یزدی زاده" تنبک اشاره کرد.
 
انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.