جدول زمان­بندی کارگاه­های آموزشی و سخنرانی­های سی و دومین جشنواره بین‌­المللی تئاتر فجر منتشر شد.

 به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کارگاه­های آموزشی و جلسات سخنرانی پژوهشی در طول برگزاری جشنواره در تالار رودکی، مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه ایرانشهر، تماشاخانه سه نقطه و مرکز آفرینش های هنری تئاتر مان برگزار می‌­شود.
 
جونجو کیم از کشور کره جنوبی با همراهی هنرمندانی از ایران و فرانسه دو کارگاه آموزشی در مرکز آفرینش­های هنری تئاتر مان، برگزار می­کنند که خروجی یکی از آن­ها یک اثر نمایشی با نام «رویای پروانه‌ای» خواهد بود که در این دوره از جشنواره به صحنه خواهد رفت و کارگاه دیگر نیز با عنوان آیین سنتی بنسان تلچوم  برگزار می‌شود که تئاتر سنتی کره جنوبی را معرفی می‌کند.
 
استفان مایکل کائگی از کشور سوئیس در روزهای 29 و 30 دی ماه نشستی آموزشی درخصوص تئاتر مستند با عنوان « کنترل از راه دور تماشاچی، مخاطب و نوازندگان، تئاتر مستند، تئاتر مداخله»، ساعت 14 تا 16 و در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر  برگزار خواهد کرد.
 
هنرمندان کشور هند به سرپرستی ساتیش وسنت آلاکار در روزهای 29 و 30 دی ماه و 1 بهمن، از ساعت 10 تا 11:30 در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر، جلساتی درخصوص تئاتر معاصر  هند، تئاتر مدرن هند و تئاتر محلی این کشور برگزار می‌کند که این جلسات همراه با نمایش فیلم خواهد بود.
 
همچنین  در 9 بهمن یونی داهر از کشور نروژ کارگاه بازیگری و کارگردانی ویژه خانم‌ها را ساعت 11 تا 13 برپا می‌کند. ضمن اینکه در 10 بهمن ماه، این هنرمند با همراهی آنا هولتون، هلگ رونینگ و متخصصان ایرانی  دو کارگاه آموزشی را با موضوع "تاثیر هنریک ایبسن بر تئاتر مدرن" در تالار استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر ساعت 15 تا 17 برگزار می‌کنند و به بررسی آثار هنریک ایبسن و یون فوسه به عنوان دو نمایش نامه­نویس مدرن می‌پردازند و سپس فیلم «سایه­ها»  اثر یون فوسه به نمایش درمی آید و جلسه نقد و بررسی آن انجام می­شود.
 
در روزهای 5، 6 و 7 بهمن ماه هم ولادمیر استانیفسکی از کشور لهستان به همراه یوهانا و پیتر کراولی خبرنگار و منتقد لهستانی، سمینار روزنامه­نگاری و تئاتر، کارگاه آموزشی «موسیقی بدن» و سمینار تئاتر لهستان را به ترتیب در ساعت های 14 تا 16، 10 الی 14 و 14 تا 17، برگزار می کنند. کارگاه موسیقی بدن در سالن رودکی و سمینارها در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.
 
در ادامه این کارگاه­ها علی پورعیسی فارغ‌التحصیل رشته دراماتورژی و نقد دراماتیک از دانشگاه ییل در روز 8 بهمن در تالار سه نقطه از ساعت 10 تا 13 نشست آموزشی دراماتورژی برگزار می کند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.