سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خان‌محمدی در نطق میان دستور مطرح کرد

لزوم رعایت عدالت در تخصیص بودجه استان‌ها / دولت از اقتصاددانان استفاده کند

نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه استان‌های مختلف کشور گفت‌:‌در تخصیص بودجه استان‌ها عدالت باید رعایت شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران‌، "محمدرضا خانمحمدی خرمی" نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در جلسه علنی امروز دوشنبه (30 دیماه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی بهارستان با اشاره به بودجه‌های اختصاص یافته به استان‌های مختلف کشور اظهار داشت:‌ دولت باید در اختصاص بودجه و اعتبار به استان‌های مختلف کشور عدالت را به طور تمام و کمال رعایت کند.

وی با انتقاد از وابستگی اقتصادی کشور به نفت یادآور شد:‌ از ابتدای انقلاب تاکنون اقتصاد کشور بین15تا20هزار میلیاد تومن افزایش یافته است که این اصلا زیبنده نیست.

خانمحمدی بها دادن هرچه بیشتر به نفت را از راهکارهای کاهش وابستگی به نفت دانست و خاطرنشان کرد‌:‌ باید سازوکار فعلی شناسایی استعدادها تغییر کند تا درنهایت با جذب استعدادهای مختلف بتوانیم تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم و از وابستگی اقتصادی کشور به فروش نفت بکاهیم.

نماینده مردم ابهر در بهارستان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با فساد بیان کرد‌: دولت باید در شرایط کنونی که مسئله فساد جریان‌ساز شده است باید از اقتصاددانان استفاده کند تا این مسائل دیگر پیش نیاید و هرگز نباید صنعت را به دست رانت‌آورندگان سپرد چراکه در این صورت فرصت‌های شغلی ایجاد نخواهد شد.

خانمحمدی با اشاره به جایگاه ایران در میان کشو.رهای دارای منابع گازی خاطرنشان کرد‌:‌ ایران با دارا بودن ذخایر عظیم، چرا جایگاهی در میان20کشور صادر کننده گاز نداریم؟

وی ادامه داد‌:‌ این مسئله نشان می‌دهد که ما باید به سراغ تکنولوژی‌های مدرن برویم چراکه تنها در این صورت است که می‌توانیم واژه بیکاری را منهدم کنیم و کشور را به سمت پیشرفت سوق دهیم.

خانمحمدی با اشاره به درخشش پژوهشگران ایرانی در زمینه‌های مختلف یادآور شد‌:‌ شرکت‌های بزرگ و صاحب نام نفتی از پژوهشگران ایارانی استفاده می‌کنند که این امر خود نشان از درخشش آنان در صحنه‌های مختلف جهانی دارد.

وی با انتقاد از هزینه‌های بالای درمان در کشور اظهار کرد‌:‌ به علت نبود بیمه جامع سلامت مردم به اجبار باید هزینه‌های بالای بهداشت و درمان را تحمل کنند در حالی که رهبر انقلاب بر کاهش این هزینه‌ها تاکید کرده‌اند و بیان کرده‌اند‌ که باید به سمتی برویم که بیمار تنها به فکر درمان باشد.

نماینده مردم ابهر در بهارستان ادامه داد‌:‌ این در صورتی است که طبق ماده سی و‌ چهارم برنامه توزیع بیت‌المال می‌توان هزینه‌های درمان را پوشش داد.

خانمحمدی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خویش گفت‌:‌ از وزرا مختلف به ویژه‌ آمورزش و پروش، صنعت، معدن و تجارت، وزیر راه و شهرسازی و وزیر بهداشت می‌خواهم که به مشکلات حوزه انتخابیه بنده از جمله نبود فضاهای آموزشی و جاده‌های نامناسب و نبود اعتبارات کافی برای احداث پروژه‌‌ها رسیدگی کنند.

وی خطاب به ویز کشور بیان کرد:‌ از شما می‌خواهم که باتوجه به مشکلات حوزه انتخابیه بنده و به منظور برطرف ساختن آنان مقدمات اضافه شدن یک نماینده به این منطقه را فراهم کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.