سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تحمل به سرما با بی‌اشتهایی "عصبی" در ارتباط است

عدم تحمل انسان به سرما، با بروز بی‌اشتهایی عصبی در ارتباط نزدیک بوده و می‌تواند نشانه‌ای زودرس و اولیه از ابتلا به این بیماری باشد.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مبتلایان به بی‌اشتهایی عصبی، با وجود کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، همچنان فکر می‌کنند که دچار چاقی و اضافه وزن هستند که این تصور می‌تواند برای فرد مبتلا خطرناک باشد.

وی با اشاره به اینکه علایم بی‌اشتهایی عصبی در ابتدا ممکن است چندان معلوم نباشد، تصریح کرد: کاهش وزن شدید، ترس زیاد از چاقی، افسردگی، یبوست، تصورات نادرست از وضعیت بدن و انرژی خوب و نسبتاً بالا با وجود تحلیل رفتن بدن از علائم مهم بی‌اشتهایی "عصبی" است که در مراحل اولیه بیماری کمتر مشخص است.

سعادتی تأکید کرد: عدم تحمل انسان به سرما به ویژه در روزهای سرد، با بروز بی‌اشتهایی "عصبی" در ارتباط نزدیک بوده و می‌تواند نشانه‌ای زودرس و اولیه از ابتلا به این بیماری باشد.

وی با بیان اینکه توجه دقیق به علائم بی‌اشتهایی عصبی موضوعی بسیار مهم است، یادآور شد: درمان بی‌اشتهایی عصبی به ویژه در مراحل اولیه بسیار ضروری است، چرا که این بیماری در مراحل شدید می‌تواند موجب ناتوانی دائم و حتی مرگ فرد مبتلا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عصبی ، سرما ، اشتها ، وزن ، لاغری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.