سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سی امین کنگره رادیولوژی ایران؛

روش تشخیص سریع "سرطان" مورد بررسی قرار می‌گیرد

سی‌امین کنگره رادیولوژی روش‌های تشخیص زودتر "سرطان" را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حقیقت خواه، دبیر سی امین کنگره رادیولوژی در نشست خبری ظهر امروز گفت: بزرگترین گردهمایی جنوب غرب آسیا که در تهران توسط انجمن رادیولوژی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: ایران رتبه 31 در جهت تولید علم در حوزه پزشکی و رتبه اول در جنوب غرب آسیا و رتبه 19 در دنیا را دارد.

وی اظهار داشت: ایران جز پنج کشور اول دنیا در تولید مقالات پزشکی است و هدف ما بر آن است که به روشی بتوانیم جمعیت خفته را وارد کنیم تا دستاوردهای ارزشمند علمی را به کشور ارائه دهند.

وی گفت: محور اصلی این کنگره با چهار موضوع تصویر برداری در سرطان، روش‌های تشخیص در حاملگی و بارداری، بیماری‌های تشخیص بیماری‌های زنان خواهد بود.

وی گفت: کاهش خطر" سرطان" با استفاده از تشخیص زود رس با حضور دوازده تن از اساتید خارج از کشور در این کنگره حضور دارند.

وی گفت: تا به امروز 110 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که مقالاتی در زمینه‌های مختلف رادیولوژی دریافت و انتخاب شوند که نخبگان جامعه پزشکی در این زمینه نیز حضور دارند.

وی عنوان کرد: جو مناسبی برای رقابت و ارائه‌ی راه‌کارهای پژوهش را فراهم ساختیم تا آخرین دستاورد‌ها را در این زمینه به آن‌ها برسانیم.
 
 خانم‌های بالای چهل سال باید سالی یکبار این تست را بدهند
 
حقیقت خواه افزود: برای هر قسمت از بدن روش‌های تشخیص جداگانه‌ای داریم اما برای کاهش انواع سرطان مانند سرطان سینه که خانم‌های بالای چهل سال به صورت سالانه و یک سال و نیم یک بار باید تست تشخیص سرطان سینه داشته باشند، تا از پیشرفت این بیماری در افراد کاسته شود.

وی گفت: از آن‌جایی که در بسیاری از موارد سرطان سینه را می‌توان زودتر تشخیص داد، با روش‌های تصویر برداری زودتر برای درمان سرطان و کاهش این خطر در جامعه می‌کوشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.