دبیر انجمن انکولوژی ایران از اضافه شدن سالانه 90 هزار ایرانی به جمع نیم میلیونی مبتلایان به "سرطان" در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد عامری دبیر انجمن انکولوژی ایران در جمع خبرنگاران گفت: در ایران 250 تا 220 متخصص انکولوژی داریم که این تعداد برای سالیانه 90 هزار نفر مورد جدید "سرطان" در کشور خیلی خیلی کم است.
 
وی گفت: ما در کشور به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت به 10 متخصص نیاز داریم.  با تکنولوژی‌های جدید نه تنها در کشور ما بلکه در جهان با بحران "دارو "مواجه هستیم که ما این مشکل را با ارائه گایدلاین بومی سرطان معده در کشور حل خواهیم کرد.

عامری تصریح کرد: تمام داروهایی که برای درمان سرطان در کشور تجویز می‌شود در کشور موجود است ولی گاهی به دلیل مشکلات ارزی ممکن است در بازار یافت نشوند.

دبیر انجمن انکولوژی ادامه داد: در واردات "دارو" مشکلی نداریم اما داروها بعد از ورود به کشور باید از فیلتر‌هایی بگذرند تا وارد بیمه و "نظام سلامت" کشور شوند که وزارت بهداشت باید بر روی آن‌ها نظارت داشته باشند.

وی گفت: تجهیزات رادیوتراپی چون با تکنولوژی هسته‌ای کار می‌کنند، در چند سال اخیر با تحریمات شدیدی مواجه بوده ولی روی کار آمدن دولت جدید امیدواریم این تحریمات برداشته شود و ما بتوانیم این تجهیزات را وارد کنیم.

ارائه تکنیک های جدید در درمان سرطان

دبیر علمی انجمن انکولوژی ایران ادامه داد: با توجه به کمبودهای شدید نیروی تخصصی در کشور باید درمان‌های غیر جراحی را جایگزین روش‌های جراحی در درمان سرطان کنیم.  در این همایش سعی شده است که به سرطان‌های شایع در مناطق مرکزی ایران، مثل سرطان مثانه بیشتر پرداخته شود.

وی گفت: انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران درمان غیر جراحی سرطان را بر عهده دارد و اخیرا به نام کلینیکال انکولوژی در جهان شناخته شده است.

وی ادامه داد: 600 نفر از متخصصان سرطان و رشته‌های مرتبط در این همایش حضور خواهند داشت و در مورد سرطان‌های شایع در کشور مثل سرطان معده، سینه و دستگاه گوارش،  و اورولوژی بحث می‌کنند.

عامری گفت: امسال کارگاهی در مورد تکنیک‌های جدید جراحی سرطان سینه به روش رادیوتراپی و کارگاهی در مورد تکنیک‌های جدید جراحی سرطان سینه به روش رادیوتراپی و کارگاهی در مورد تکنیک جدید نمونه برداری از غدد لنفاوی پیشاهنگ نیز برگزار می‌شود ، که برنامه جراحی زنده این تکنیک جدید نیز اجرا می‌شود. ولی متاسفانه هنوز در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مثل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اساتید از انجام آن عاجز هستند.

عامری تصریح کرد: این تکنیک کمک می‌کند که سرطان سینه محدود‌تر شود و منجر به قطع عضو و حراجی زیر بغلی در فرد نشود و یا درمان‌های اضافه بعدی را محدود می‌کند.

وی اشاره کرد: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای دارویی کشور در درمان سرطان و آخرین تجهیزات پزشکی مورد استفاده در درمان این بیماری نیز برگزار می‌شود.

عامری در پایان هدف اصلی از برگزاری این گونه همایش‌ها را ارائه جدیدترین تکنیک‌های درمانی سرطانی با کمترین عارضه دانست و گفت: امیدواریم این همایش به بهبود کیفیت درمان، هم از نظر هزینه و هم از نظر روحی و روانی کمک کند.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، دارو ، سلامت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.