سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

پژوهشگاه باید متفاوت از "دانشگاه" علم ایجاد کند

پژوهشگاه باید متفاوت از "دانشگاه" علم ایجادکند، چنانچه تاکنون دانشگاه‌های زیادی در کشور وجود داشته اما پژوهشگاهی که بتواند به داخل صنعت رفته و اشتغال ایجاد کند، به اندازه‌ی کافی نبوده است.

به گزارش خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛ وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری طی مراسم تودیع و معارفه‌ی رئیس جدید پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی طی سخنرانی گفت: هم اکنون در زمینه‌های مختلفی از جمله هوا و فضا پیشرفت خوبی داشته‌ایم و باید یک مرحله‌ی جدید را شروع کنیم.

البته با تعریف جدیدی از پژوهش علم و اثر گذاری آن، هم اکنون تفکر ما در امر پژوهش یکی از چرخه های حیاتی علم است.

وی افزود: علم هزینه بردار است و جایگاه مهندسی شیمی می‌تواند چند درصد از اقتصاد کشور را تکان دهد.

احمدی تصریح کرد: هم اکنون تعداد زیادی دانشگاه و پژوهشکده و آزمایشگاه در کشور وجود دارد و این سوال مطرح می‌شود که هم اکنون چرخه‌ی علمی در زمینه‌ی شیمی در کشور برقرار شده یا نه؟
بنابراین باید تفکر سنتی را کنار بگذاریم و پژوهش به سمتی حرکت کند که در صنعت اشتغال ایجاد کند و این مورد نظر مسئولان وزارت علوم است.

احمدی تصریح کرد: پژوهشگاه باید متفاوت از دانشگاه باشد و ما باید پژوهش خصوصی و غیر دولتی را که تا کنون وجود نداشته را راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از طریق ارسال فناوری و پژوهش در کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و ترکمنستان بازار خوبی را برای کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.