سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پخش فروارده هاي نفتي ايران:

مصرف سوخت مایع "نیروگاه ها" 48 درصد افزايش يافت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: نیروگاه ها امسال 21 میلیارد لیتر سوخت مایع مصرف کرده اند که نسبت به سال گذشته چهار میلیارد لیتر بیشتر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مصطفی کشکولی اظهار داشت: در حالی که سال 82 سهم سوخت مایع در تأمین سوخت نیروگاه ها 17 درصد بوده امسال به 48 درصد رسیده است .
 
وی گفت: بیشترین فشار رشد مصرف با 58 درصد روی نفت گاز بوده است اما توانسته ایم با وجود این افزایش مصرف ، ذخایرمان را مطابق میزان ذخایر پارسال حفظ کنیم .
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: روزانه 135 میلیون لیتر سوخت مایع در نیروگاه ها مصرف می شود که 95 میلیون لیتر آن را از محل تولیدات جاری تحویل می دهیم و 40 میلیون لیتر را هم از ذخایر تأمین می کنیم .
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون فقط هفت درصد سوخت نیروگاه ها را گاز طبیعی تشکیل می دهد ، افزود: این امر به دلیل افزایش مصرف و بخش خانگی و تجاری است و علاوه بر این سوخت تمام صنایع سنگین مانند سیمان و فولاد را هم تأمین می کنیم .
 
کشکولی افزود: روزانه 285 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در کشور توزیع می کنیم که شامل بنزین ، نفت سفید ، نفت کوره ، سوخت های هوایی و گاز مایع است .
 
وی با اشاره به اینکه تأمین و توزیع این حجم از فرآورده در کشور نیازمند برنامه ریزی دقیق و امکانات مختلف است ، گفت: برای تحقق این هدف بزرگ 18 هزار نیروی انسانی متعهد و پرتلاش، امکانات حمل و نقل دریایی ، خطوط لوله و 12 هزار نفتکش جاده پیما در حال خدمت هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصرف ، سوخت ، نیروگاه ، مایع ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.