نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو متعهد به تامین سوخت مستمرگاز نیروگاه حرارتی شازند شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،آصفری افزود: حمید چیت چیاندر پی سووال اینجاب از وی در کمیسیون انرژی مجلس متعهد شد تا تامین سوخت گاز نیروگاه حرارتی شازند به صورت مستمر باشد و به هیج وجه در این نیروگاه از مازوت استفاده نشود.
وی اضافه کرد: بر اساس توافقات پیشین وزارت نیرو با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تامین سوخت گاز برای نیروگاه حرارتی شازند مصوب شده بود که متاسفانه این تعهدات از ابتدای آذرماه امسال شکسته شده و سوخت مازوت جایگزین گاز شده بود.
وی با بیان اینکه پیش از این در مواقعی سوخت گاز نیروگاه قطع می شد، اظهار کرد: نیروگاه حرارتی شازند که بخشی ازبرق پنج استان کشور را تامین می کند روزانه با سوزاندن شش میلیون لیتر مازوت حدود 300 تن گوگرد را در فضا منتشر می کرد که با توجه به شرایط حاد آلودگی هوای اراک، این امر پذیرفتنی نبود.
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو روز 19 آذرماه با حضور در کمیسیون انرژی متعهد شده که سوخت گاز این نیروگاه مستمر باشد و درصورت افت فشار جدی گاز در منطقه مرکزی ایران، این نیروگاه خاموش و بار تولید انرژی آن به سایر نیروگاه های کشور تقسیم شود.
آصفری ادامه داد: همچنین وزیر نیرو در پاسخ به بخش دیگری از سووال اینجانب، متعهد شده که تا 22 بهمن ماه امسال با تخصیص اعتبار 15 میلیارد ریالی زیرساختهای سوخت گاز برای 50 واحد آجرپزی سنتی حاشیه شهر اراک را فراهم کند که به عنوان یکی از منابع مهم آلودگی هوای این شهر مطرح هستند.
وی گفت: توافق نامه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با وزارت نیرو از اول هفته آنیده ( 23 آذر)لازم الاجرا است.
اراک یکی از هشت آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تا کنون 95 روز آلوده را پست گذاشته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.