استاندار استان مرکزی گفت: اعمال قوانین و نظارت های زیست محیطی در اولویت امور عمرانی استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی در جریان آغاز عملیات اجرایی گارزسانی به کوره های آجرپزی منطقه مرزیجران اراک افزود: بر اساس ماده 62 قانون برنامه چهارم توسعه ، هر طرح عمرانی باید ضمن داشتن توجیه فنی، اقتصادی، مالی و فرهنگی، به لحاظ زیست محیطی نیز توجیه پذیر باشد و ضعف در این حوزه از هیچ مدیر دولتی پذیرفته نیست.
وی گفت: بی توجهی به مسایل زیست محیطی در مقوله تولید و توسعه ، مشکلات پیچیده ای را برای سلامت انسان و منابع پایه ایجاد می کند که نمونه آن به صورت عینی در کلانشهر اراک مشهود است و مردم و مسوولات با تبعات آن دست و پنجه نرم می کنند.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: در شرایط فعلی وظیفه مسوولان اجرایی رعایت کامل مقررات زیست محیطی و تلاش برای حذف و مهار آلاینده هایی است که منشا آن ریشه در گذشته دارد.
مقیمی خاطرنشان کرد: رسالت دولت در دو حوزه تامین امنیت و معیشت مردم تعریف شده و برای تحقق توامان اهداف توسعه پایدار باید تولید پاک و لحاظ مسایل زیست محیطی در کنار تولید ثروت و پیوند بخش های اقتصادی دنبال شود.
وی اظهار کرد: تشکلهای مردم نهاد و رسانه های استان ، موضوعات زیست محیطی را به عنوان یکی از مطالبات جدی دنبال کنند و برای اطلاع رسانی به مردم و تقویت مشارکت بخشهای مختلف در ارتقای کیفی محیط زیست با نقد سالم و پیشنهادات سازنده دولتمردان را یاری دهند.
استاندار استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک در بخض زیست محیطی نظیر مدیریت پسماند ، ساماندهی تردد خودروهای سنگین، گازسوز شدن خودروهای ناوگان درون شهری، جمع اوری خودروهای فرسوده و مهار آلودگی صنایع نیازمند برنامه ریزی و مطالعات دقیق است.
وی توضیح داد: تولید و رونق اقتصادی بدون زیست سالم محکوم به شکست است و حاکمیت فرهنگ اعتدال در این خصوص اهمیت زیادی دارد.
استاندار استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه واحد اند سازی آلومینیم اراک یکی از منابع الاینده مهم هوای اراک است پیگیری برای خروج هرچه سریعتر آن به شعاع مناسب شهری و همچنین استمرار سوخت گاز برای نیروگاه حرارتی شازند از اولویتهای کاری مدیریت ارشد استان مرکزی است. /س


برچسب ها: محیط زیست ، نظارت ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.