سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیانی د گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

داوران جشنواره فیلم فجر از انتخاب گزینشی فیلم‌ها پرهیز کنند/ برخورد گزینشی به جریان سینمای کشور آسیب می‌زند

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با بیان اینکه به تولیدات سینمایی که جایگاه ویژه بروز فعالیت‌های فرهنگی کشور است، بسیار ناپسند بوده و قابل چشم‌پوشی نیست، گفت: برخورد گزینشی اتفاق نامبارکی بوده که قطعا به جریان سینمایی کشورمان آسیب می‌زند.

"میکائیل دیانی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نزدیک‌ بودن جشنواره فیلم فجر گفت: برخورد سلیقه‌ای نسبت به تولیدات سینمایی که جایگاه ویژه بروز فعالیت‌های فرهنگی کشور است، بسیار ناپسند بوده و قابل چشم‌پوشی نیست.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر از چند جنبه برای اهالی فرهنگ مهم بوده و این جشنواره خروجی و برون‌داد فعالیت‌های سینمایی جمهوری اسلامی ایران است.  
 
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با بیان اینکه فیلمی که به جشنواره راه نمی‌یابد در زمان اکران نیز با استقبال چندانی مواجه نمی‌شود، تصریح کرد: در جشنواره فیلم فجر رشد و بالندگی و یا ضعف و افول جریان سینمای ایران مشخص و همچنین فرصتی برای دیده شدن کارهای جدید فراهم می‌شود.  
 
دیانی با اشاره به اینکه در جشنواره امسال فیلم‌هایی که در گذشته بدون پروانه تولید و به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند اجازه اکران پیدا کردند، بیان داشت: فیلم‌هایی که در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی ساخته شده‌اند و نگاه امیدبخش را در کشورمان ترویج می‌دهد، با نامهربانی و شاید با انتخاب سلیقه‌ای و برخورد گزینشی مثل فیلم "پاپ" به کارگردانی "عبدی‌پور" مواجه شده است.  
 
وی با اشاره به لیست اسامی فیلم‌هایی که به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه یافتند، اظهار داشت: برخورد گزینشی اتفاق نامبارکی بوده که قطعا به جریان سینمایی کشورمان آسیب می‌زند.  
 
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور اضافه کرد: طی سال‌های اخیر شاهد رشد جریان عرصه سینمایی بودیم اما با اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته به جشنواره از طریق جریان سینمایی که خود را متعهد به انقلاب می‌داند، شاهد اجحاف در حق برخی فیلم‌ها بودیم.  
 
دیانی با بیان اینکه نسبت به گزینش سلیقه‌ای باید  اعتراض شود، خاطرنشان کرد: نباید نسبت به این‌گونه رفتارها سکوت کنیم و از داوران جشنواره می‌خواهیم در انتخاب خود تجدیدنظر کرده و از انتخاب‌های گزینشی پرهیز کنند.  
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.