سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سراج تاکید کرد

ارتقاء فرايند گزارش‌ها رويكرد جدید سازمان بازرسي کل کشور در دور جدید

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: انجام بازرسي‌هاي هدفمند، نقطه زني در محورهاي خاص و ارتقاء فرايند گزارش‌ها، رويكرد سازمان بازرسي در دوره جديد است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "ناصر سراج" در مراسم توديع و معارفه بازرس كل استان مركزي با تبيين رويكرد چهار دوره مديريت گذشته اين سازمان گفت: افزايش بعد نظارتي، انجام بازرسي‌هاي هدفمند و بازده، نقطه زني در محورهاي خاص و ويژه و ارتقاء فرايند گزارش‌ها، رويكرد سازمان بازرسي در دوره جديد است.

سراج در اين مراسم كه صبح امروز با حضور نماينده ولي فقيه، استاندار و مديران اجرايي استان مركزي در اراك برگزار شد، با اشاره به رويكرد چهار دوره مديريت كلان گذشته در سازمان بازرسي كل كشور گفت: در دوره نخست شاهد رويكرد بازرسي هياتي بوديم بدين نحو كه «جايگاه مستشاري براي هيات‌هاي مركز، فرستادن هيات‌هاي بازرسي به استان‌ها و نيز رويكرد عمدتا بازرسي بر عملكردها بوديم. در دوره دوم شاهد انجام برنامه محيطي-عملكردي بوديم به اين نحو كه «اولويت انجام بازرسي به جاي نظارت، نگاه محيطي و عملكردي به واحدهاي بازرسي شونده و توجه به تنقيح فني و حقوقي گزارش‌ها» بوديم. در دوره سوم نيز شاهد رويكرد بازرسي موضوعي بوديم به اين نحو كه «تعريف محيط بازرسي در قالب موضوع و محور بازرسي و برخي فعاليت‌هاي برنامه‌اي و نرم افزاري» بوديم. در دوره چهارم نيز شاهد نظارت ديجيتال بوديم به اين نحو كه «نگاه آماري به برنامه ريزي، فعاليت‌هاي نرم افزاري و ايجاد سامانه‌هاي تخصصي و كار خبري و اطلاعات» بوديم.

وي با اشاره به اين‌كه رويكرد سازمان در دوره جديد، نظارتي و نقطه زني‌هاي بازرسي خواهد بود، گفت: البته اين رويكرد پيشنهادي است و مي‌توان از پيشنهادات شما نيز استفاده كرد، با اين حال در نظر داريم در دوره جديد بعد نظارتي سازمان تقويت شود. همچنين در نظر داريم بازرسي‌هاي هدفمند و بازده و نيز نقطه زني در محورهاي خاص و ويژه و ارتقاء فرايند گزارش‌ها در دستور كار سازمان بازرسي قرار گيرد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در خصوص گزارش‌هاي تهيه شده در سازمان بازرسي كل كشور، گفت: مد نظر سازمان در دوره جديد ارائه گزارش‌هاي كيفي است تا كمي و بارها اعلام كردم كه براي يك گزارش كيفي بيشتر از گزارش كمي اهميت قائلم.

وي برنامه ديگر خود را در سازمان بازرسي كوچك كردن ستاد و تمركز نيروها در صف اغلام كردو افزود: سعي دارم سازماني چابك و به روز تشكيل دهم تا بتواند كارها را به نحو احسن انجام دهد.
رئيس سازمان بازرسي گل كشور، با اشاره به وضعيت فساد اداري كشور گفت: فرمان هشت ماده مقام معظم رهبري بايد به منصه اجرا برسد. خوشبختانه همان طور كه مستحضريد اخيرا نيز رئيس جمهور نامه‌اي به ستاد مبارزه با فساد اقتصادي ارسال كرده تا اين بحث پيگيري شود و به احتمال زياد نامه رئيس جمهور در جلسه فردا ستاد مبارزه با فساد اقتصادي مطرح و تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد.

سراج تصريح كرد: در خصوص فساد اداري متاسفانه رده كشوري ما خيلي مطلوب نيست، توجه ما اين بود كه چون «TI» در كشور شعبه ندارد رتبه ما را پايين گزارش مي‌كنند؛ به همين منظور هياتي را تعريف كرديم كه به اين موضوع رسيدگي كنند.

سراج با اشاره به معوقات بانكي گفت: با رويكرد اخير دولت در ستاد مبارزه با فساد، تصميم گيري‌هايي در خصوص وصول معوقات بانكي انجام شد. با بانك مركزي نيز مذاكراتي شد و قرار شد با هماهنگي، اقدامات موثري شود.

سراج با اشاره به رويكرد چين در برخورد با فساد دانه درشت‌ها و نيز گزارشي كه اخيرا حزب حاكم اين كشور درباره مبارزه توامان با ببرها و مگس‌ها افزود: ما بايد در اين بخش از چين الگو گرفته و با مفسدان در دستگاه‌ها كه عده شان هم خيلي كم است ولي دستگاه قضايي را بسيار تحت فشار مي‌دهند، برخورد كنيم.

وي با بيان اين‌كه اكثر قريب به اتفاق مديران كشور پاكدست هستند، گفت: متاسفانه تعدادي ميكروب به جان مديران ما افتاده كه آنان را بد نام كرده كه سعي مي‌كنيم با كمك قواي سه گانه اين ميكروب‌ها را از دستگاه اداري پاكسازي كنيم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بيان اين‌كه طبق قانون تمام دستگاه‌هاي اداري موظف هستند تا سامانه ثبت شكايت را در دستگاه خود تعبيه كنند، خاطرنشان کرد: طبق بند 25 و تبصره ماده 25 قانون سازمان بازرسي وظيفه دارد بر سامانه شكايات ادارات نظارت كرده و اگر نتايج شكايات ارائه نشد با آن دستگاه برخورد كند.

در پايان اين مراسم، سراج ضمن تقدير از زحمات ابوالفضل ارغوان غنجه، حسام عشقي را به عنوان بازرس كل استان مركزي معرفي كرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.