معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: به پیشنهاد سازمان بازرسی یک جلسه پیش از مجمع امروز صبح با هادی ساعی داشتیم و نکات قانونی را به اطلاع وی رسانده ایم.

 
به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، سید نصراله سجادی در مجمع انتخاباتی صبح امروز  تکواندو در آکادمی ملی المپیک گفت: هادی ساعی باید قبل از برگزاری جلسه امروز برابر قانون، برای شرکت در انتخابات مجمع فدراسیون تکواندو از شورای شهر استعفاء می داد.
 
 
 

وی افزود: به هادی ساعی پیشنهاد دادیم که حتی امروز هم در صورتی که کتبا اعلام کند درصورت انتخاب به عنوان رییس فدراسیون تکواندو از شورای شهر استعفا می دهد می توانند در مجمع انتخاباتی شرکت نماید.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در واقع ما این انتخاب را در اختیار خودشان گذاشتیم، اما در خلال این جلسه به بنده گفتند هادی ساعی بیرون سالن مشغول مصاحبه است و گفته که مرا به جلسه راه نداده اند.
 
 
 

وی ادامه داد: هادی ساعی  قهرمانی ملی کشور است و ما از طریق نماینده مان به وی اعلام کردیم که می تواند به عنوان مدعو در جلسه حاضر شود.

وی افزود: حتی همین حالا هم اعلام می کنم چنانچه هادی ساعی مطابق قانون عمل کند و حاضر به استعفاء شود می تواند به عنوان کاندیدا در این جلسه حضور پیدا کنند.

وی در ادامه به انتخابات فدراسیون زورخانه ای اشاره کرد و افزود: ما چنین پیشنهادی را هم برای کاندیداهای آن فدراسیون دادیم که البته تبلیغات منفی بسیاری درمورد آن جلسه شد.
 
سجادي در مورد حضور هادي ساعي در انتخابات و تغيير قوانين طي روزهاي اخير عنوان كرد: قوانين براي امروز نيست. از حدود 10 روز قبل مشخص شد كه اعضاي شوراي شهر و نمايندگان مجلس نمي توانند در انتخابات فدراسيون هاي ورزشي شركت كنند به همين دليل هم به درخواست ساعي مجمع تكواندو به تعويق افتاد. و در اين مدت هم قرار بود ساعي مجوز حضور در انتخابات را كسب كند.
 
 

وي يادآور شد: در اين مدت وزارت ورزش بارها اعلام كرد كه آنچه قانون است را اجرايي مي كند و ما هم تابع قانون هستيم.

وي در مورد حواشي مجامع برگزار شده،‌گفت: به نظر من مجامع برگزار شده منظم و بدون حاشيه بوده است. مجمع فدراسيون باستاني هم حواشي بود كه بعدا آن را پررنگ كردند و از رسانه ها هم خواهش مي كنم در ارتباط با مسائل قانوني ما را كمك كنند.

وي در مورد جلسه اي كه قبل از برگزاري مجمع با هادي ساعي داشت، تصريح كرد: از طرف سازمان بازرسي كل كشور حدود ساعت 8:45 دقيقه صبح امروز به ما اعلام كردند كه با ساعي جلسه اي داشته باشيم و نماينده سازمان بازرسي هم در اين جلسه بود و بيشترين صحبت ها هم از سوي وي اعلام شد.
 
 
وي افزود: در اين جلسه به ساعي گفتند كه اگر قرار است به عنوان نامزد در انتخابات شركت كند بايد از شوراي شهر انصراف دهد و اگر در اين 10 روز فرصت نكرده مي تواند در همين زمان اقدام كند اما ساعي اين موضوع را نپذيرفت. حتي در جلسه گفتم كه ساعي بنويسد بعد از انتخاب شدن در مجمع از شورا انصراف دهد كه او اعلام كرد كه خودم مي دانم چه كاري انجام دهم. چون شنيدم كه ساعي اعلام كرده به مجمع راه داده نشده اين موضوع را متذكر شدم.
 
وي تصريح كرد: ما جلوي كسي را براي ورود به مجمع نگرفته ايم مخصوصا كه ساعي از قهرمانان بزرگ ورزش است. او مي توانست حتي به عنوان يك مهمان در جلسه حاضر شود. اين قانوندستگاه نظارتي كشور است و ماهم از آن تبعيت مي كنيم.
وي در مورد اينكه چرا از ورود محمد رضا طالقاني سرپرست پيشين فدراسيون پهلواني در مجمع انتخاباتي اين رشته جلوگيري شد، خاطر نشان كرد: من ارادت خاصي نسبت به طالقاني دارم. در روز مجمع از طالقاني خواستيم كه براي جلوگيري از برخي از حواشي احتمالي وي به مجمع نيايد تا نظم مجمع برقرار شود اما به آن مورد بسيار پرداخته شد!
 
معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان در مورد ورود سرپرستان به مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي گفت: طالقاني نامزد حضور در انتخابات بود كه به دليل بازنشسته بودن انصراف داد. محمود صيدانلو سرپرست فدراسيون تكواندو هم از سوي وزارت ورزش در مجمع حاضر شد.
سجادي در خصوص مجامع آينده انتخاباتي فدراسيون ها متذكر شد: هنوز تاريخ مجمع فدراسيون تيراندازي مشخص نشده اما انتخابات فدراسيون كشتي را داريم و در نشست مشتركي كه با ساعي برگزار شد عباس جديدي هم حضور داشت و از همه اتفاقات با خبر شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه اگر عباس جديدي در مجمع انتخابات فدراسيون كشتي انتخاب شود بايد از شورا انصراف دهد يا نه؟ افزود: من قانون را تاييد يا تفسير نمي كنم و فقط وظيفه اجراي آن را دارم. به نظر من انتخابات فدراسين تكواندو به حاشيه نرفته است.
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر حذف نماينده داوران در مجمع انتخاباتي فدراسيون تكواندو عنوان كرد: هر نامزدي كه نسبت به برگزاري انتخابات معترض باشد مي تواند با ارائه مستندات به وزارت ورزش و سازمان هاي ذيربط حتما رسيدگي خواهد شد.
وي در مورد شكايت احتمالي هادي ساعي از انتخابات فدراسيون تكواندو به مجامع بين المللي گفت: در اين مورد خبر ندارم و بايد از خود او بپرسيد.
 
 
گفتنی است،سازمان بازرسي کل کشور در راستاي اجراي قانون ممنوعيت حضور اعضاي شوراي شهر را اعلام کرده بود و اين موضوع به اطلاع کانديدا ها رسيده و حذف هادي ساعي طبق قانون انجام پذيرفته و ساعي نيز اين موضوع را تائيد کرده است که البته فقط در صورتي مي توانسته در مجمع شرکت داشته باشد که مجوزي در اين زمينه را از سازمان بازرسي اخذ کرده باشد لذا حضور وي در انتخابات غير قانوني تلقي شده است و وي از ليست کانديداها حذف گرديد.
 
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار