سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

کاهش 24.6 درصدی تولید "خودرو" نسبت به سال قبل/افزایش 10.5درصدی "تولید" "لاستیک"

طی هشت و 9 ماهه نخست سال جاری برخی از اقلام هم چون فولاد خام، شمش آلومینیوم و سیمان با افزایش تولید و محصولاتی هم چون خودرو و ماشین لباسشویی با کاهش تولید "نسبت به سال گذشته" مواجه بوده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طی 8 و 9 ماهه نخست سال جاری برخی از اقلام هم چون فولاد خام، شمش آلومینیوم و سیمان با افزایش تولید و محصولاتی هم چون خودرو  و ماشین لباسشویی با کاهش تولید "نسبت به سال گذشته" مواجه بوده اند.

بر این اساس مجموعه توليد فولاد خام در هشت ماهه نخست سال 92 حدود 10 و نيم ميليون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش 9 درصدي داشته است. 

شمش آلومينيم با توليد 205 هزار تن در مقايسه با سال گذشته 10 درصد افزايش و توليد سيمان با 50 ميليون تن، حدود دو درصد افزايش داشته است. 

توليد کاشي 167ميليون مترمربع بوده که 3 درصد افزايش، توليد شيشه جام 601 هزار تن بوده که 4 درصد افزايش و ظروف چيني 20 هزار و 800 تن بوده که نسبت به سال گذشته 4 تن افزايش داشته است.

 همچنين توليد پودر شوينده با 435 هزار تن افزايش 17 درصدي را داشته است. 

این گزارش حاکی از آن است که به لحاظ محدوديت هاي جهاني و مشکلات تولیدکنندگان در تأمين نقدينگي مورد نیازشان اما توليد لاستيک خودرو  با 143 هزارتن، 10 و نيم درصد افزايش داشته است. 

توليد روغن موتور 5 درصد، سموم دفع آفات نباتي 11 درصد، صنايع پتروشيمي 2 درصد، تلويزيون ال اي دي و ال سي دي 2 درصد و تيخچال فريزر 7 درصد، افزايش يافته است. 

همچنين صنايع خودرو که بيشترين کاهش توليد را تجربه کرد تاکنون 502 هزار و 273 دستگاه توليد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (676هزار دستگاه)، کاهش 24.6 درصدي را تجربه کرده است، همچنين ماشين لباسشويي 490 هزار دستگاه که با کاهش 12 درصدي نسبت به سال گذشته داشته است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، صنعت ، شمش ، فولاد ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.