اولين خودروي واكنش سريع راهداري در اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي به بهره برداري رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، با تاکید در بهسازي و بروزرساني ناوگان راهداري و حرکت در جهت ارتقاي سطح خدمات راهداري، بر لزوم تجهيز راهدارخانه ها به امكانات روز گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير تلاش هاي خوبي در زمينه توسعه امكانات راهداري و بهبود خدمات صورت گرفته و بويژه برخي ادارات كل استاني از جمله اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در اين زمينه تلاش چشمگيري داشته اند.

مهندس عبدالهاشم حسن نيا افزود: راه اندازي و تجهيز كانكس پشتيباني لجستيك در خراسان رضوي توسط اداره كل راه وشهرسازي از جمله تلاش هاي صورت گرفته در اين راستا بوده است.

وی خودروي واكنش سريع (ERV) را دستگاهی بسيار كاربردي دانست و گفت: چنين دستگاهي مي‌تواند در مواقع بحران سرعت خدمات و امدادرساني را بالا ببرد كه اين اتفاق بسيار ارزشمند است؛ چراكه با ايمني و جان مردم ارتباط مستقيم دارد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی نیز با اشاره به تعبیه امكاناتي از قبيل برفروبي، نمک پاش و آبنمك پاش روی این خودرو گفت: این خودرو طوری طراحی شده تا بتوان در عملیات مختلف از بیش از 30 امکان و تکنولوژی نصب شده روی آن استفاده کرد.

وی تجهیزاتی از قبیل برس برف، کارواش آبگرم، ربات های شست وشوی تونل، تابلو، گاردریل، برف خور، چمن زن و شاخه زن را از مهم ترین امکانات نصب شده روی این خودرو معرفی کرد که می تواند در امور راهداری و سرعت و دقت عملکرد راهداران تأثیر بسزایی داشته باشد. ضمن اینکه پمپ سوخت رسانی و مخزن ذخیره، ژنراتور برق، موتور جوش، دکل روشنایی و دستگاه های برش هوا گاز و کمپرسور هوا از دیگر دستگاه های اضافه شده به این سیستم می باشد.

اخوان عبداللهیان افزود: تعبیه سیستم اطفاء حریق، پمپ لجن کش، وینچ کشش بار، یدک کش علائم راهنمایی، باکس جاروب و جمع آوری اجسام خارجی و تابلوی VMS جهت اعلام پیام های ایمنی نیز از دیگر ابزار و لوازم نصب شده روی این دستگاه به سفارش مدیریت راهداری اين اداره کل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه بطور کامل با اندیشه و نوآوری های کارشناسان ایرانی در داخل کشور در راستای همکاری نزدیک مدیریت راهداری با بخش خصوصی و نوآوران و مبتکران داخلی و باصرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها طراحی و ساخته شده و باتوجه به اتصال مستقیم منبع تأمین نیروی تجهیزات به موتور خودرو و تأمین نیرو از این طریق هیچ گونه هزینه اضافه در مصرف سوخت و تولید انرژی جهت انجام خدمات امدادي در جاده ها و در مواقع بحران در بر نخواهد داشت. / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.