شهردار منطقه 6 از گفت: زیر گذر عابر پیاده چهار و‌لیعصر(عج‌) از امروز به صورت آزمایشی برای مسافران مترو باز شد و از فردا با افتتاح رسمی به روی تمامی عابران گشوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عظیم با‌بایی شهردار منطقه 6 در نشست خبری افتتاح زیر گذر عابر پیاده چهار ولیعصر‌ با اشاره به بهره برداری زیر گذر عابر پیاده چهار راه ولیعصر‌ (عج‌) اظهار داشت: منطقه 6 با 6 ناحیه و 18 محله در مسا‌حتی معادل 2هزار و 138 هکتار حدود 3.3 درصد از سطح شهر تهران را شامل می شود و موقعیت خاص و بی نظیر این منطقه به عنوان قلب پایتخت و در بر‌گیری کار‌بریها و عملکرد های متنوع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری در سطح ملی و فرا ملی شرایط ویژه ای را برای این منطقه رقم زده است.  
 
وی ادامه داد: طی سالهای اخیر فعالیتهای گسترده ای در راستای ارتقای کارکرد های این منطقه مهم صورت پذیرفته که از جمله این اقدامات می توان به اجرای پروژه‌ ‌ها‌یی نظیر توسعه و بهسازی بزرگراهها و تقاطعها‌ی غیر همسطح، توسعه و تجهیز فضاهای فرهنگی، ورزشی، خدماتی و تفرجگا‌ههای عمومی اشاره کرد.  
 
بابایی در ادامه بیان داشت: اجرا و تکمیل 20 پروژه اجتماعی و فرهنگی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی، از جمله برنامه های مهم این منطقه بود و همچنین نظم بخشی و روان سازی ترافیک تقاطع های گلوگاهی، جلوگیری از اتلاف وقت و صرف هزینه بسیار از اهداف اصلی مدیریت شهری این منطقه است.  
 
وی افزود: در همین راستا با دست یابی به این اهداف شهدای ولیعصر‌ (‌عج) و حجم تردد 14هزار و 390 عابر پیاده، 5هزار و 787 خودرو و 257 دستگاه اتوبوس در ساعت به عنوان گزینه پایلوت انتخاب شد.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد شرایط عبور و مرور ایمن برای شهروندان در معبر‌ی در تراز منفی و به دور از سرو صدای خودروها که با 8 دسترسی و 18 پله برقی رفت و برگشت در چهار طرف تقاطع به ایستگاههای مترو و بی آر تی وصل می شد بهترین گزینه برای روان سازی این تقاطع کلیدی در نظر گرفته شد.  
 
شهردار منطقه 6 در ادامه اذعان داشت: اولین زیر گذر عابر پیاده شهر با زیر بنایی بالغ بر 3هزارو 700 متر مربع و با کوری درهایی با عرض 7 متر و ارتفاع سه متر در چهار راه و‌لیعصر احداث شد تا نقش موثری در روان سازی ترافیک این تقاطع ایفا نماید.  
 
وی افزود: هزینه تمام شده این پروژه غیر تملک‌ های انجام شده در اطراف تقاطع 40 میلیارد تومان برآورد شده است.  
 
با‌بایی در ادامه با اشاره به ساعات استفاده از زیر گذر عابر پیاده چهار و‌لیعصر(عج‌)  اظهار داشت: در حال حاضر این زیر گذر همزمان با ساعات مترو فعالیت خواهد داشت اما درصورت نیاز پیش بینی های لازم انجام شده که زیر گذر به صورت شبانه روزی نیز آمادگی استفاده را خواهد داشت.  
 
وی افزود: 6 ماه ابتدایی پس از افتتا‌ح پروژه شهرداری به صورت مستقیم بر این زیر گذر نظارت خواهد داشت اما درآینده امکان واگذاری آن به مترو وجود خواهد داشت.  
 
با‌بایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص راهکارهای در نظر گرفته شده برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی احتمالی در زیر گذر بیان داشت: در این راستا نیز را‌هرویی در نظر گرفته شده که در آن غرفه های فرهنگی، تعبیه خواهد شد و به صورت نمایشگاه دائمی فرهنگ و هنر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  
 
با‌بایی خاطر نشان کرد: این پروژه عظیم از فردا به صورت رسمی در اختیار همه هموطنان قرار خواهد گرفت.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، پروژه ، مترو ، زیرگذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.