سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

احتمال ارائه پیشنهاد هسته‌ای از سوی استراو در سفر به تهران/ هشدار به هیئت دعوت کننده

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آقای جک استراو در جریان سفر به تهران با اشخاصی که در برنامه نیستند، دیدار کند ما با هیئت دعوت‌کننده برخورد خواهیم کرد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر جک استراو وزیر اسبق امور خارجه و نماینده فعلی انگلیس به تهران، گفت: اگر آقای جک استراو در جریان سفر به تهران با اشخاصی که در برنامه نیستند، دیدار کند ما با هیئت دعوت‌کننده برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: ما گفته‌ایم سفر جک استراو به تهران باید در چارچوب پروتکل پیش‌بینی شده باشد.

سفر استراو بر اساس پروتکل پیش‌بینی شده باشد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای جک استراو با هر مقام رسمی که می‌خواهد، دیدار کند ولی باید براساس پروتکل باشد در غیر این صورت برخورد خواهیم کرد.

احتمال ارائه پیشنهاد و راهکار هسته‌ای از سوی استراو در سفر به تهران
حقیقت‌پور در ادامه و در خصوص برخی مطالب که گفته می‌شود جک استراو به عنوان رابط مذاکره هسته‌ای از سوی انگلیس به ایران سفر می‌کند گفت: مفاد مذاکرات اشکال ندارد و شاید پیشنهاد و راهکاری نیز در این زمینه بدهد.

وی افزود: مجلس را به خاطر همین گذاشته‌اند تا حرف‌هایی که دولت‌ها نمی‌توانند بگویند مجلس بگوید.

احضار وزرای خارجه، اطلاعات و کشور به مجلس
نماینده اردبیل، سرعین و نمین همچنین به دیدار هیئت پارلمان اروپا با دو  تن از عوامل فتنه ۸۸ در تهران اشاره کرد و گفت: در این رابطه وزرای امور خارجه، اطلاعات و کشور به مجلس احضار شده‌اند.

وی افزود: این وزرا باید پاسخگو باشند و ببینند بالاخره مسئول نظارت بر رفتار تیم اروپایی چه کسی بود و چرا با ستوده و پناهی ملاقات کردند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: مجلس پیگیری می‌کند تا ببیند چه کسی مقصر است.

اضافه می‌شود، جک استراو رئیس فعلی گروه دوستی ایران و انگلیس در پارلمان این کشور است که به دعوت همتای ایرانی خود  سه‌شنبه 17 دی‌ماه به ایران سفر می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.