کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

مدعوین خارجی قبل از ورود به کشور نسبت قوانین داخلی توجیه شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی با تغییرات بسیار زیادی ‌در عرصه دیپلماسی روبه‌رو شد و البته مسئولان باید توجیهات لازم به دیگر مهمانان اروپایی بدهند تا قوانین کشورمان رعایت و استقلال کشور حفظ شود.

"اسماعیل کوثری" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره سفر "جک استراو" وزیر خارجه اسبق انگلیس به تهران اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی با تغییرات بسیار زیادی ‌در عرصه دیپلماسی روبه‌رو شد و شکل عملیاتی به خود گرفت.

وی به تخلف هیأت اروپایی در تهران و دیدار با فتنه‌گران اشاره و تصریح کرد: بعد از تخلف انجام شده از سوی اروپاییان در سفر قبلی در تهران، مسئولان باید توجیهات لازم به دیگر مهمانان اروپایی بدهند تا قوانین کشورمان رعایت و استقلال کشور حفظ شود.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس بیان داشت: غربی‌ها باید بدانند که همچون گذشته نیست که هر کاری را که دلشان می‌خواهد در کشورمان انجام دهند و گمان کنند جمهوری اسلامی همچون طاغوت مقابل آنها سکوت می‌کند.

کوثری به واکنش وزارت اطلاعات و وزارت امورخارجه کشورمان در قبال انجام چنین سفرهایی از کشورهای مختلف به ایران اشاره و تصریح کرد: اگرچه بعضی از دعوت‌ها ممکن است به دعوت مجلس شورای اسلامی باشد اما وزارت‌خانه‌های مذکور هم باید نسبت به اقدامات انجام شده از سوی غربی‌ها در تهران پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با بیان این که تخلف قبلی هیأت اروپایی در تهران را در دیدار با فتنه‌گران را فراموش نکرده‌ایم خاطرنشان کرد: قرار بود وزیر اطلاعات در جلسه‌ گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس برای ارائه توضیحات لازم حضور پیدا کند اما این امر محقق نشد و البته بررسی این موضوع باقی مانده که در نهایت مسئولان باید پاسخگوی این مسئله باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۱۴:۴۴ ۱۴ دی ۱۳۹۲
سلام. طوری سخن نگوییم که انگار تاکنون هیچ هیئت خارجی به کشورمان سفرنکرده است بلکه باید چهارچوب دیدارها مشخص و براساس عرف بین المللی و رعایت مصالح صورت بگیرد. البته که هرگونه حرف وعملی خارج ازاین موازین باید پیگیری شود و زمینه برای تکرار اعمال ورفتارخارج ازعرف فراهم نباشد.
آخرین اخبار