سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باکتری‌ها عامل ۷۵ درصد "عفونت‌های بیمارستانی" هستند

نتایج یک تحقیق نشان داد که باکتری‌ها عامل نزدیک به ۷۵ درصد موارد عفونت‌های بیمارستانی، ویروس‌ها عامل ۱۵ درصد، قارچ‌ها عامل هشت درصد و انگل‌ها عامل حدود دو درصد این عفونت‌ها هستند.

زین‌العابدین هروی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عفونتهای بیمارستانی مشکل بهداشتی و درمانی بزرگی در سراسر دنیا هستند و هزینه‌های جانی و مالی قابل ملاحظه‌ای را به کشور‌ها تحمیل می‌کنند. 

وی با اشاره به راههای انتقال عفونت‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تصریح کرد: میکروارگانیسم‌ها و عوامل عفونی به طور عمده از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم منتقل می‌شوند، ضمن آنکه عفونت از راههای هوا، استفاده از لوازم و وسایل مشترک و ناقلین نیز منتقل می‌شوند. 

هروی افزود: میکروارگانیسم‌های مختلفی می‌توانند موجب بروز عفونتهای بیمارستانی به اشکال گوناگون شوند که این موضوع تابع شرایطی نظیر بیماری زمینه‌ای، استفاده از وسایل و لوازم و مصرف آنتی‌بیوتیک دارد. 

وی تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که باکتری‌ها عامل نزدیک به ۷۵ درصد موارد عفونتهای بیمارستانی، ویروس‌ها عامل ۱۵ درصد، قارچ عامل هشت درصد و انگل‌ها عامل حدود دو درصد این عفونت‌ها هستند. 

هروی یاد‌آور شد: بیش از ۹۰ درصد باکتری‌های مسبب عفونتهای بیمارستانی، باکتری‌های هوازی و حدود ۱۰ درصد باکتری‌های بی‌هوازی بوده‌اند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.