سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البرغوثي: هیچ افق سیاسی در مذاکرات جاری میان فلسطینیان و اسرائیل وجود ندارد

دبیر کل ابتکار ملی فسلطین گفت: مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل به بن بست رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، مصطفی البرغوثی در گفتگو با این شبکه تلویزیونی درباره ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط برای انتفاضه سوم فلسطینیان فراهم شده است، گفت: این شرایط فراهم شده است. هیچ افق سیاسی در مذاکرات جاری میان فلسطینیان و اسرائیل وجود ندارد. اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه بسیار وخیم شده و این وضع ناشی از اقدامات اسرائیل است. ادامه اختلافات میان گروه های فلسطینی نیز به خشم و نارضایتی فلسطینیان دامن می زند. اوضاع پرتنشی در اراضی فلسطینی وجود دارد. اسرائیل از ادامه مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین برای توسعه شهرک سازی و سرکوب ملت فلسطین استفاده می کند. از زمان آغاز مذاکرات شهرک سازی در مقایسه با گذشته دو برابر شده است و در این دوره زمانی بیست و هشت شهروند فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده اند.

برغوثی ادامه داد: مقامات اسرائیلی به مذاکره کننده فلسطینی وعده دادند با ادامه مذاکرات هفتاد و هشت اسیر فلسطینی را آزاد خواهند کرد ولی در این دوره ششصد فلسطینی به اسارت اسرائیل درآمده اند. این وضع قابل تحمل نیست و نمی تواند ادامه داشته باشد.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین بدون رایزنی با گروه های فلسطینی با ورود به مذاکره با اسرائیل اشتباه بزرگی را مرتکب شد. باید شهرک سازی اسرائیل متوقف می شد و سپس وارد فلسطینیان این مذاکرات می شدند. رام الله بهای این تصمیم اشتباه را می پردازد. باید فلسطینیان درباره این مذاکرات به اجماع ملی برسند. امروز شاهد آن هستیم که این مذاکرات به پوششی برای گسترش شهرک سازی اسرائیل تبدیل شده است. امید داشتن به این مذاکرات برای محقق شدن حقوق ملت فلسطین در حد خواب و خیال است و این موازنه قدرت است که نتایج مذاکرات را مشخص می کند. تا زمانی که این موازنه قدرت به سود ما نیست نباید در این مذاکرات شرکت کنیم و در درجه نخست باید توان فلسطینیان به ویژه در عرصه مقاومت افزایش یابد. من بر این باورم در صورتی که انتفاضه سومی میان فلسطینیان رخ دهد شکل انتفاضه نخست خود را خواهد داشت و باید شاهد تظاهرات گسترده مردمی باشیم. همزمان با تقویت مقاومت شاهد انزوای بین المللی اسرائیل و تحریم کالاهای این رژیم هستیم. به نظر می رسد سرنوشت رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی برای اسرائیل نیز تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.