ارتش رژیم صهیونیستی 45 تن از فلسطینیان شرکت کننده در تظاهرات ضدیهودی‌سازی منطقه النقب را دستگیر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی این تظاهرات مردم فلسطین در اعتراض به طرح اسرائیلی موسوم به «پراور» است که در پی آن اسرائیلی ها قصد دارند با یهودی سازی منطقه النقب دهها هزار نفر از اعراب منطقه را اخراج کنند.

این تظاهرات همزمان در بسیاری از مناطق از جمله منطقه «النقب» و شهرهای «حیفا» و «قدس» و به ویژه نوار «غزه» به اجرا درآمد.

فراس لطفی در گزارش ارسالی خود از رام الله گفت: شهرک صهیونیستی «بیت ایل» شمال «رام الله» شاهد اعتراضات مردمی فلسطینی هایی بود که در اعتراض به طرح پراور اسرائیلی برگزار کردند. پیام آنها ایستادن در مقابل این طرح صهیونیستی است زیرا منجر به آواره شدن نزدیک به هفتاد هزار فلسطینی در منطقه «النقب» خواهد شد. اما شهرک نشینان صهیونیستی بطور ناگهانی به سمت تظاهرکنندگان تیر جنگی شلیک کردند .

عصام بکر هماهنگ کننده کمیته مقاومت مردمی فلسطین در مصاحبه با خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی گفت: «ما به این شهرک آمده ایم تا پیامی به صهیونیستهای شهرک نشین بدهیم. آنها تا دیروز به سمت غیر نظامیان و خودروهای فلسطینی در این خیابان ها سنگ پرتاب می کردند. امروز گلوله شلیک می کنند این مسئله تروریسم دولتی به شمار می رود و تاکید می کنیم که این تیرهای جنگی نیز ما را نخواهد ترساند و برای رسیدن به حقوق خود پایداری خواهیم کرد و از این دیار خارج نخواهیم شد، ما همه تلاشهای خود را برای محقق ساختن اهدافمان به کار خواهیم بست تا آزادی و استقلال را به دست آوریم.»
خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی افزود: ارتش اسرائیلی که با دهها نیروی خود در این منطقه حاضر شده بود تا تظاهرکنندگان را متفرق کند و از نزدیک شدن فلسطینیان به شهرکهای صهیونیستی ممانعت به عمل آورد به شلیک گلوله های کائوچوئی و گاز اشک آور اقدام کرد. در این تیراندازیها نیز چندین نفر زخمی شدند. همچنین نیروهای اسرائیلی حداقل سه تن را بازداشت کردند.

مصطفی البرغوثی دبیر کل طرح ملی فلسطینی در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت: «پیام ما این است: مردم فلسطین در هر مکانی با هم یکپارچه و متحد هستند. در اینجا و همه نقاط از جمله در «النقب» ، «حیفا» ، «یافا» ،«قدس» و «غزه» و حتی در بیست و پنج کشور جهان تظاهرات برگزار می شود. امروز ملت فلسطین یکپارچه است. ما در مذاکراتی شرکت نمی کنیم که اسرائیل از آن برای گسترش شهرک سازی خود استفاده کند بلکه به مقاومت خود ادامه می دهیم.»

فراس لطفی در پایان گزارش خود تصریح کرد: در حالی که شهرک سازیهای اسرائیلی افزایش می یابد در مقابل اعتراضات مردم فلسطینی نیز افزایش می یابد . تظاهرکنندگان می خواهند این پیام را بدهند که شهرک سازیها تنها یک هدف دارد و آن اخراج مردم فلسطین و غارت کردن سرزمینهای آنان است برای آنها فرقی نمی کند که این زمینها در کرانه باختری یا در شهر قدس باشد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار