سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کري گنجاندن نام اخوان المسلمين را در فهرست سازمانهاي تروريستي محکوم کرد

المیادین در خبری فوری اعلام کرد جان کری وزیر امورخارجه آمریکا اقدام دولت مصر را در گنجاندن نام اخوان المسلمین در گروه سازمانهای تروریستی محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، جان کری در تماس تلفنی با همتای مصری خود اعلام کرد گنجاندن نام اخوان المسلمين را در فهرست سازمانهاي تروريستي اقدام ناپسندی است.

وزیر امور خارجه امریکا همچنین از اقدام دولت مصر در تشدید سرکوب جنبش اخوان المسلمین پس از اعلام آن به عنوان یک سازمان تروریستی ابراز نگرانی کرد.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد «جان کری» در تماس تلفنی با «نبیل فهمی» همتای مصری خود در قاهره، حمله انتحاری سه شنبه در شهر منصوره و همچنین انفجار اتوبوس در قاهره را محکوم کرد.

ساکی همچنین گفت کری از اقدام دولت موقت منصوب نظامیان در 25 دسامبر که طی آن اخوان المسلمین را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و همچنین بازداشت ها و دستگیری های اخیر ابراز نگرانی کرده است.

دولت حاکم مصر، جنبش اخوان المسلمین «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده را مسئول انفجار سه شنبه شهر منصوره می داند که یک گروه جهادی مسئولیت آن را برعهده گرفت.

کری همچنین، ضرورت به کار گیری روند سیاسی فراگیر در طیف سیاسی این کشور را که حقوق اساسی همه مصری ها را محترم بشمارد تا در نتیجه آن ثبات سیاسی و تحول دمکراتیک در این کشور پدید آید ، مورد تأکید قرار داد.

جن ساکی همچنین گفت کری با اشاره به به محکومیت 43 نفر از اعضای مصری و خارجی سازمان های مردم نهاد در ژوئن 2013 «موضوع ضرورت اصلاح احکام صادر شده علیه نمایندگان سازمان های مردم نهاد » را مطرح کرد. این افراد به یک تا پنج سال حبس محکوم شده اند.

این حکم خشم بسیاری را در خارج از مصر برانگیخته و باعث نگرانی از آینده کارکرد جامعه مدنی در مصر شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.