سودان براي انجام گفتگو چين تمام طرف‌هاي درگير در جنوب سودان را به گفتگو دعوت كرده‌است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سعودي، چين از تمام طرف‌هاي درگير در سودان جنوبی درخواست كرده است كه به كشتار در اين كشور پايان داده و اقدام به شروع مذاكرات در نزديكترين زمان ممكن كنند.

وزارت خارجه چين در بيانيه‌اي اعلام كرد : چين توجه زيادي به اين درگيري‌ها و پيامدهاي آن بر همسايگان جنوب سودان دارد. در اين بيانيه آمده است : به عنوان دوست و شريكي در جنوب سودان ، چين تمام طرف‌هاي درگير را فورا به توقف كارهاي خصومت آميز دعوت مي‌كند و پكن آماده است تا گروهی را بعنوان ميانجي به "جوبا" براي پايان دادن درگيري و بازكردن زمينه گفتگو بفرستد.

از سوي ديگر طرف‌هاي درگير در جنوب سودان آمادگي خود را براي انجام گفتگو درباره حل مسالمت‌آميز بحران شدت يافته در اين كشوراعلام كرده‌اند.

وزارت خارجه آمريكا اعلام كرده است كه جان كري ، وزير خارجه امريكا گفتگوهاي تلفتي با "سالوا كر ميارديت" رئيس جمهور سودان و "رييك ماچار" معاون سابق رئيس جمهوري‌سودان داشته و آنها را به شروع گفتگوها براي تحقق صلح در اين كشور تشويق نموده‌است.

وزارت خارجه آمريكا در بيانيه‌اي رسمي اعلام نموده‌است : كري بر ضرورت قبول توقف خشونت و شروع به مذاكرات و گفتگو‌هاي سياسي تأكيد نموده است.

راديو " فرانس اينترنشنال" از قول رييك ماچار نقل نموده است كه وي گفته : بله ما آماده گفتگو هستيم. و گروهي را براي مذاكره تشكيل داده‌ايم.

سلوا كر ميارديت رئيس جمهور سودان جنوبي نيز در طي ديدار دوشنبه اي خود با فرستاده ويژه آمريكا به سودان جنوبي "ونالد بوث" گفته بود آماده مذاكره بدون پيش شرط مي‌باشد. شايان ذكر است كه صدها تن در طي اين درگيري‌ها در سودان جنوبي كشته شده‌اند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بین الملل ، سودان ، خشونت ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار