رژيم صهيونيستي حاضر است در ازاي آزادي جاسوس خود از زندان آمريکا، شماري از زندانيان فلسطيني را آزاد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اينترنتي صهيونيستي شالوم تي وي،  اين احتمال مطرح است که بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل  آزادي جاناتان پولارد جاسوس اسرائيلي را به عنوان يکي از پيش شرط هاي هرگونه توافق با فلسطيني ها اعلام کند. هر چند که طرف آمريکايي تا کنون علامتي مبني بر موافقت با چنين شرطي نداده است.

کانال دوي اسرائيل  در اين باره  اعلام کرد   امکان دارد نخست وزير اسرائيل چارچوب توافق با فلسطيني ها را به شرط آزادي پولارد امضا کند؛ توافقي که احتمالا جان کري تا پيش از پايان سال به دو طرف عرضه مي کند. با اين حال هنوز موضع آمريکا در خصوص آزادي پولارد  اعلام نشده است. بنيامين نتانياهو پيشتر با استر، همسر جاناتان پولارد ديدار و بر عزم خود براي بازگرداندن جاناتان به اسرائيل تاکيد کرد.

پولارد در1985 و به جرم انتقال اطلاعات طبقه بندي شده به اسرائيل بازداشت شد. وي ماه گذشته، بيست و نهميمن سال از زندان ابد خود را شروع کرد. در عين حال نشريه جروزالم پست  نوشت در  طرح پيشنهادي جان کري، بخش هاي عمده اي از خواست هاي اسرائيل از جمله کنترل اسرائيل بر مرزهاي مشترک کشور آينده فلسطيني با اردن پذيرفته شده است. در کنار کنترل کامل مرزهاي کشور آينده فلسطيني با اردن، امکان جمع آوري اطلاعات از کرانه باختري نيز به اسرائيل داده شده است. 

در همين حال گفته مي شود کري با ساخت ديواري مشابه آنچه که در کرانه باختري کشيده شده، مخالفت کرده است.  کري گفته است در اين صورت کشور فلسطين بين دو ديوار قرار مي گيرد.  با اينکه اسرائيلي ها طرح را به عنوان چارچوبي براي گفتگوها قبول کرده اند اما  فلسطيني ها با رد آن اعلام کرده اند هيچ نظامي اسرائيلي در سرزمين هاي فلسطيني نبايد بماند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار