سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاع تمام عیار یک مربی از تکواندوکاران؛

قنبری: ای کاش اخلاقیات هم در کنار مسائل فنی پیشرفت می‌کرد/ تکواندوکاران نیاز به حمایت مالی دارند

سرمربی تیم تکواندوی مقاومت گفت: پیشرفت مسائل اخلاقی در کنار شرایط فنی به برگزاری بهتر مسابقات تکواندو کمک می‌کند.

علی اشرف قنبری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: اگر در لیگ دسته یک تکواندو مقام قهرمانی را کسب کنیم برای سومین سال پیاپی خواهد بود که به این عنوان می رسیم و تقریبا برای قهرمانی بیشتر راه را طی کرده ایم. دور رفت موفق عمل کرده ایم و اختلاف زیادی با تیم های دیگر در جدول رده بندی داریم.

سرمربی تیم تکواندوی مقاومت ادامه داد: از نیم فصل 90 به بعد تیم مقاومت باخت تیمی در لیگ نقش جهان نداشته است و امسال در نظر داریم سومین عنوان قهرمانی را جشن بگیریم. اگر سال بعد این عنوان از ما گرفته شود تنها مسائل غیر فنی ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط دو سال قبل مقاومت، گفت: دو سال قبل که این تیم را تحویل گرفتم اکثر بازیکنان خوب آن مثل بهنام اسبقی و کاوه رضایی راهی لیگ برتر شدند و ما هم پیگیر کارهای انتقال بازیکنان خود بدون کوچکترین حاشیه ای شدیم در حالیکه می توانستیم زمینه ساز این انتقال ها نشویم.

وی با بیان اینکه تیم مقاوت خود را برای دور برگشت لیگ دسته اول نقش جهان آماده می کند، افزود: وقتی تیم خوب خودران وفا را بردیم کادر فنی این تیم برای بازی خوب تکواندوکار تیم مقاوت به ما تبریک گفتند. لیگ تکواندو از لحاظ فنی و کار مربیانش پیشرفت زیادی دارد و چه خوب می شد از لحاظ غیر فنی هم پیشرفت داشتیم.

قنبری خاطر نشان کرد: بابک نادری را دو سال قبل به تیم پتروپارت دادیم که همراه تیم خودران وفا مقابل ما هم بازی کرد و برد. شرایطی برای او فراهم کردیم که بیرون از تیم نباشد.

وی با بیان اینکه باید مسائل اخلاقی در تکواندو رشد بیشتری داشته باشد، گفت: اگر بازیکنی خواستار جدایی از تیم باشد و یا یک مربی تکواندوکاری را نمی خواهد بهتر است قبل از آغاز فصل مسابقات آن را اعلام کند تا مشکلی ایجاد نشود و جایگزین بازیکن هم مشخص شود.

سرمربی تیم تکواندوی مقاومت در خصوص قرارداد بازیکنان با باشگاه ها تصریح کرد: با اینکه شرایط اخلاقی در تکواندو خوب بوده اما بهتر است تا این فرهنگ حرفه ای تر رعایت شود و اخلاقیات در کنار مسائل فنی پیشرفت داشته باشد.

وی یادآور شد: وقتی قراردادی در لیگ ثبت می شود درصدی از ان برای مربی بازیکن و بخشی از آن هم برای فدراسیون است اما گاهی اوقات این مبالغ کامل پرداخت نمی شود و حمایتی هم از آن تکواندوکار نمی شود. اگر تکواندوکار بداند که از حق و حقوقش دفاع خواهد شد و همه هزینه هایش پرداخت می شود، با همه شرایط کنار می آید.

قنبری با اشاره به برخی مسائل پنهانی قراردادها افزود: وقتی قراردادها واقعا اجرایی شوند دیگر مشکلی به وجود نمی آید. به عنوان مثال بازیکنان درجه دو و سه هستند که قراردادی 10 میلیون تومانی دارند اما در پایان فصل تنها پنج میلیون ان را دریافت می کنند و وقتی بقیه پول خود را طلب می کنند اگر در تیم های شهرستانی باشند باید تمام طلب خود را برای استخدام وکیل و هزینه ایاب ذهاب صرف کنند بنابراین قید این پول را می زنند.

وی خاطر نشان کرد: نمونه هایی از مشکلات مالی بازیکنان و مربیان در لیگ های تکواندو وجود دارد. می توان به تیم سابق راه و ترابری زنجان در لیگ برتر اشاره کرد که با گذشته چند سال هنوز مبالغی به تکواندوکاران خود بدهکار هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، لیگ ، قنبری ، مقاومت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.