علی اشرف قنبری دبیر کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: رقابت های پومسه قهرمانی کشور مردان به صورت یک روزه به میزبانی اصفهان با شرکت 220 پومسه کاراز 24 استان و 26 تیم سه شنبه 13 تیر برگزار شد.در این مسابقات130 ورزشکار در بخش انفرادی و 90 نفر در بخش تیمی در قالب سی تیم حضور داشتند.
وی گفت: در این مسابقات اصفهان و تهران با تیم شرکت داشتند و پومسه کاران از کمربند قرمز تا دان هشتم مسابقه دادند. حضور پیشکسوتان از جمله مرتضی استکی و مجتبی نظم ده نیز در رقابت ها جالب بود. در این دور شرکت کنندگانی از سن 9 سال و نیزهدایت اله آریان فر از مازندران و سید منوچهر والا مقام از آذربایجان غربی ذر سن 62 سال داشتیم.
وی تصریح کرد: در پایان رقابت های یک روزه پومسه کشور تیم تهران الف با 34 امتیازقهرمان شد، اصفهان با 30 امتیاز، البرز با 11 امتیاز و تهران ب با 10 امتیاز در مکان های دوم تا چهارم قرار گرفتند. از شگفتی های این دوره نیز می توان به حضورچهره های جدید و غیبت برخی نامداران اشاره کرد ضمن آنکه جمشیدی دارنده نشان نقره آسیا در رده سنی 14 تا18 سال در این مسابقات سوم شد.
وی در مورد نتایج تیمی و انفرادی رقابت ها گفت: در بخش انفرادی و در رده سنی زیر 14 سال جواد عنایتی از مازندران، در رده سنی 14 تا 17 سال کوشا بهاری از تهران، در رده سنی 18 تا 29سال اکبر فروزان از فارس، در رده سنی 30 تا 39 سال علی سلمانی از اصفهان، در رده سنی 40 تا 49 سال سید حسین موسی نیا از البرز، در رده سنی 50 تا 59 سال حسینعلی نظری از تهران و در رده سنی 59 سال به بالا هدایت اله آریان فر از مازندران مدال طلا کسب کردند. در بخش تیمی نیز در رده سنی زیر 19 سال و در رده سنی 19 تا 29 سال تهران الف و در رده سنی 29 سال به بالا اصفهان در جایگاه نخست قرار گرفتند.
قنبری در خصوص مسابقات روئسای هیئت ها و دبیران افزود: در بخش مسابقات پومسه روئسای هیئت ها علی افکاری از قم، رضا کرامت از گلستان،ابوالفضل خدایی از زنجان و محسن عبدالهی اول تا سوم مشترک شدند. در رقابت دبیرا هیئت ها نیز هاشم آقایی از قم و حمید کمالیان از خراسان شمالی اول و دوم شدند و جاسم وفایی از لرستان و طیار تقی پور از قزوین مقام سوم مشترک را بدست آوردند./ق