سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه بحرین:

سخنان خوبی با ظریف داشتم/ از او خواستم سفیر ایران را بازگرداند

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در خصوص ایران و دیپلماسی ظریف سخنانی را بیان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه سعودی عکاظ گفت: "با محمد جواد ظریف درباره مقایسه بحرین با سوریه صحبت کردیم و ظریف گفت بی شک که فرق زیادی بین دو کشور بحرین و سوریه وجود دارد.  به هرحال در نهایت سخنان مثبتی را از آنها شنیده ایم و از وی خواستیم که سفیرشان را به بحرین باز گردانند".
 
وی افزود:" درست است که ما هنگام بحران سال 2011 سفیر خود را فراخواندیم، اما منامه ماهها پیش یعنی در زمان احمدی نژاد سفیر خود را به تهران باز گرداند، و بازگرداندن سفیر مفهومی فراتر از یک رابطه معمولی دارد و در واقع حاوی یک پیام سیاسی بود. ولی متاسفانه ایرانی ها گفتند که بحرین در شرایط مناسبی نیست و ما از فرستادن سفیر معذوریم".
 
شیخ خالد افزود :" در نهایت ما به ایران به عنوان دولتی همسایه نگاه می کنیم. ثبات و امنیت ایران برای ما بسیار مهم است وکشورهای خلیج به هیچ عنوان در صف دشمنی علیه ایران قرار نمی گیرند. زیرا این امر نه مورد علاقه ماست و نه به نفع مصالح ملی ماست".
 
وی در مورد مسئله توافق هسته ای ایران با غرب گفت :" ما از توافق ایران و غرب خوشحالیم، اما توافق برای متوقف کردن برنامه هسته ای تنها نیست.".
 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.