يکي از فعالان حقوقي بحرين تصريح کرد رژيم حاکم بر اين کشور کودکان را شکنجه مي کند و بسياري از زندانيان را در معرض تهديد تجاوز جنسي قرار مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اللولوة ؛ فلاح ربيع رئيس سازمان صلح بحرين  درباره بازداشت کودکان در اين کشور گفت:شيوه امنيتي که حکومت بحرين در پيش گرفته  موجب شده است اصول و قوانين و معاهدات بين المللي را زير پا بگذارد.

اکنون همه جهان خواستار توقف سياست بي توجهي به حقوق بشر در بحرين هستند که توقف نقض حقوق کودکان و بازداشت و زنداني کردن و حتي قتل آنها در مقدمه اين درخواستها است.اين که کودکي را از پشت ميزهاي مدرسه به زندان ببرند و حبس کنند از نظر هيچ انساني معقول نيست.

وي گفت : ما به اکثر سازمان هاي بين المللي فعال در زمينه حقوق بشر نامه نوشته ايم و بر ضرورت پرداختن به مسئله نقض حقوق کودکان در گزارش سازمان عفو بين الملل تاکيد کرده ايم.ربيع گفت:  اين جنايات رژيم حاکم بحرين ناشي از بي توجهي به درخواستهاي حقوقي مرتبط با بحران در اين کشور است و تداوم بحران حقوقي در بحرين منجر به پيچيده ترشدن اوضاع در اين کشور خواهد شد.

رژيم بحرين بايد به نقض حقوق بشر  بويژه نقض حقوق زنان و کودکان پايان دهد زيرا اينگونه اقدامات هيچ گونه توجيه اخلاقي و انساني ندارد.کودکان حتي اگر مرتکب اشتباه يا جرمي شوند بايد به مراکز اصلاح و تربيت فرستاده شوند ، نه اين که زنداني شوند.

ربيع گفت:کودکان و زنان در زندانهاي بحرين در معرض تهديد و ارعاب و  وحشت قرار دارند.اين فعال حقوقي گفت اتهام رژيم بحرين عليه کودکان مبني بر حضور در تظاهرات غيرقانوني و تعرض به نيروهاي امنيتي هرگز  توجيه کننده رفتاري  نيست که اين رژيم  با کودکان دارد.در واقع شروع کننده استفاده از زور نيروهاي وابسته به رژيم حاکم هستند.

وزارت کشور بحرين همواره اقدامات خود را توجيه مي کند.رئيس سازمان صلح بحرين گفت:دولت  منامه  بايد دست  از اينگونه اقدامات بردارد و  همه کودکان را از زندان آزاد کند. اين کودکان با احکام غيرعادلانه اي زنداني شده اند و در معرض شکنجه و تهديد به تجاوزات جنسي قرار گرفته اند.

وي گفت براساس آخرين آمارهايي که در نوامبر گذشته در اختيار ما قرار گرفته است تعداد کودکاني که زنداني شده اند به 90 مورد مي رسد.اکثر اين کودکان شکنجه شده اند و همه آنها زير 18 سال  بوده اند  و برخي نيز حتي ده سال دارند. برخي از آنها دوران  انتقال از مرحله کودکي به مرحله بزرگسالي را در زندان طي کرده اند و به زندانهاي ديگر انتقال يافته اند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: انتقاد ، تند ، خلیفه ، بحرین ، کودک ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار