سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسوایی های غذایی و پزشکی در فرانسه و انگلیس

اسب‌هایی که در فرانسه برای استفاده در صنعت داروسازی این کشور فروخته شده بودند، سر از بازار مواد پروتئینی درآوردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ پلیس فرانسه 21 نفر را در رابطه با این رسوایی تازه در جنوب فرانسه بازداشت کرده است. بر اساس اسناد موجود، پیش‌تر آزمایشگاه‌های کنترل مواد غذایی اعلام کرده بودند که گوشت اسب‌های مورد نظر برای انجام مطالعات دارویی، قابل توزیع در بازار مواد پروتئینی نیست.

در اطلاعیه پلیس فرانسه که یورو نیوز آن را انتشار داده ، آمده است که بالغ بر 100 افسر پلیس همراه با بازرسان دامپزشکی تاکنون 11 منطقه را برای کشف این تخلفات تفتیش کرده‌اند.

در پی رسوایی‌های اخیر در رابطه با توزیع گوشت اسب، مصرف این نوع گوشت قرمز در فرانسه رو به کاهش گذاشته است.

همچنین یک گزارش جدید در انگلیس حاکی از آن است که اقدام مدیران ضعیف، ناکارآمد و پنهانکار بیمارستانها در سرپوش گذاشتن بر اشتباهات یک جراح بیش از چهار زن را پس از عمل جراحی سینه با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مواجه ساخته است. 

نتایج تحقیقی مستقل نشان داده است، یک پزشک انگلیسی به نام ایان پاترسون به مدت پانزده سال روشهای خطرناکی را در مورد مبتلایان به سرطان سینه اعمال کرده و به هشدارهای مکرر همکارانش درباره خطراتی که زنان را تهدید می کرد، توجه نکرده بود. میزان تلفات روش جراحی که پاترسون در مورد بیمارانش به کار می برد، پنج برابر جراحی های معمول بوده است. 

با اینکه پزشکان در سال 2003 درباره غیرایمن بودن رویه های جراحی پاترسون هشدار دادند،‌ وی تا سال 2011 به همان روشن عمل جراحی می کرد.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.