کاخ سفید اعلام کرد آمریکا 45 نظامی را برای محافظت از اتباع و دارایی های خود در سودان جنوبی در این کشور آفریقایی مستقر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا 45 نظامی را برای محافظت از اتباع و دارایی های خود در سودان جنوبی در این کشور آفریقایی مستقر کرده است این اقدام آمریکا در بحبوحه تشدید درگیری ها بین شورشیان و نیروهای دولتی سودان جنوبی انجام شده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره اعلام کرد این نیرو روز چهارشنبه اعزام شد و « تا زمانی که اوضاع امنیتی به گونه ای شود که دیگر نیازی نباشد، در سودان جنوبی خواهد ماند ».

وی افزود :« هر چند این نیرو برای جنگیدن مجهز است، با هدف محافظت از شهروندان آمریکایی و دارایی های آمریکا مستقر شده است ».

اوباما خاطر نشان کرد :« این اقدام مطابق با مسئولیت من برای محافظت از شهروندان آمریکایی در خانه و در خارج از کشور و پیشبرد امنیت ملی و منافع سیاست خارجی دستور داده شده است ».

اوباما بدون اشاره به تعداد دقیق نظامیان، گفت این نیرو متشکل از تقریبا 45 نظامی است.

خشونت های فزاینده موجب بروز نگرانی هایی شده است مبنی بر این که سودان جنوبی ممکن است درگیر جنگ داخلی شود.

دفتر نمایندگی آمریکا در جوبا، پایتخت سودان جنوبی، نیز قرار است فعالیت های عادی خود را در حال حاضر به حال تعلیق دراورد.

مقامات آمریکایی همچنین از شهروندان این کشور خواستند به سودان جنوبی سفر نکنند و از « شهروندان آمریکایی که در سودان جنوبی حضور دارند درخواست کردند فورا این کشور ناآرام آفریقایی را ترک کنند ».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار