سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانی‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بررسی گام‌های رسیدن به "برند ملی" در اولین همایش تخصصی/انرژی، ایدئولوژی یا فرهنگ؟

دبیر همایش برند ملی گفت: بررسی گام‌های رسیدن به برند ملی در اولین همایش تخصصی این موضوع روز سه‌شنبه با حضور چهره‌های شاخص ملی برگزار می‌شود.

"محمد سلطانی‌فر" دبیر همایش "برند ملی" در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره مباحثی که در اولین نشست برندملی برگزار خواهد شد گفت: ما در این نشست به این سوال پاسخ می‌دهیم که  آیا ما نیاز داریم که یک برند ملی داشته باشیم و این برند چه الزاماتی باید داشته باشد و ضرورت و گام‌های رسیدن به آن را در این همایش بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: سوالی که ما مطرح می‌کنیم این است که برند ملی ما آیا باید دارای یک حوزه باشد یا المان‌های متعددی نیاز دارد و اگر این المان‌ها متعدد باشد آیا باید فقط در حوزه مهم‌ترین بخش اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی شکل بگیرد، آیا باید ریشه در فرهنگ و سنت و یا در ایدئولوژی داشته باشد اگه قرار است این اتفاق‌ها بیافتد قرآن و یا شاید عاشورا می‌توان دو برند ملی برای کشورمان محسوب شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اینکه کشور ما از قومیت‌های مختلف شکل گرفته آیا برند ما باید از اقوام مختلف و حوزه‌های مختلف باشد؛ اگر قرار است برند ملی در تاریخ ادب و سنت ما حرکت کند حافظ، سعدی و مولانا می‌توانند برند خوبی برای کشورمان محسوب شوند.

دبیر همایش برندملی تاکید کرد: به طور مثال اگر تاریخ سیاسی را دنبال کنیم مصدق می‌تواند برند خوبی برای ما باشد یا نه آیا اگر بخواهیم در حوزه انقلاب حرکت کنیم امام، مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی المان‌های خوبی برای این برند هستند آیا شهدا علی‌الخصوص شهدای هسته‌ای می‌توانند یک برند خوب باشند آیا این المان‌ها می‌باید حول و حوش فضای هسته‌ای ما شکل بگیرد.

سلطانی‌فر افزود: آیا حوزه افراد مختلف نظیر استاد فرشچیان، پرفسور سمعیی و شخصیت‌های مهم جهانی ما می‌توانند حوزه برند ملی ما باشند آیا هویت ملی در حوزه سرمایه اجتماعی ما می‌تواند شکل بگیرد.

این استاد دانشگاه گفت: آیا فوتبال و فیلم‌های ما به عنوان کشوری که 70 درصد جوان‌های زیر 30 سال را به خودش اختصاص داده  می‌تواند جز این برندهای ملی باشد  آیا فرش، پسته و حوزه های تولید داخلی ما جزو برندهای ملی ما قرار ‌می‌گیرند و مهم‌تر از همه مهمان‌نوازی ما می‌تواند در حوزه برند قرا گیرد، همه اینها مواردی است که ما در یک نشست ابتدایی به دنبال آن هستیم که به سمت یک برند ملی برای کشورمان پیش رویم.

دبیر همایش برند ملی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه عمومی این نشست شکل گرفته و از اساتیدی که اعلام آمادگی می‌کنند خواهشمندیم در این زمینه به ما کمک کنند.

شایان ذکر است اولین همایش تخصصی برندملی روز سه‌شنبه (19 آذر) با حضور چهره‌های شاخص ملی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برند ، ملی ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.