منصوری مطرح کرد

بازگشت آلمان به حاکمیت استعماری/ دلال مذاکرات هسته‌ای چه کشوری است؟

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سخنان مداخله جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در واقع به نوعی تداعی کننده حاکمیت استعماری است که در آن ابر قدرت‌ها مستعمرات خود را مورد امر و نهی قرار می‌دادند.

////"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اظهارات مداخله جویانه نایب رئیس مجلس آلمان، اظهار داشت: برقراری امنیت در منطقه غرب آسیا تا آنجا که منافع غرب را تامین کند و متحدین آن‌ها بتوانند به حکومت خود ادامه دهند، مطلوب آنها خواهد بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که غرب همواره نیروهای مردمی  ضد استبداد در منطقه خاورمیانه را سرکوب کرده، ادامه داد: طالبان، القاعده، داعش و غیره برای سرکوبی نیروهای مردمی منطقه به وجود آمدند و فجایع بسیاری را در افغانستان، عراق، سوریه و غیره آفریدند.  
 
وی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم را غرب ابتدا از افغانستان شروع کرد اما هم اکنون تروریسم حتی به آفریقا و اروپا نیز سیطره یافته است و ایجاد ناامنی، هرج و مرج و ترور توسط دولت‌های اروپایی و آمریکا و با هدایت رژیم صهیونیستی طراحی و به اجرا در می‌آید.
 
منصوری افزود: شکست‌های متوالی غرب و رژیم صهیونیستی در سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و عراق باعث شد تا سناریوی جدیدی تحت عنوان این که ایران برنامه‌های غرب را در این کشورها در مبارزه با تروریسم خنثی می‌کند را طراحی کنند.
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که غرب انواع فشارها را به ایران وارد کرده است، اظهار داشت: غرب در ادامه این روند فشار خود بر ایران را افزایش داد اما در نهایت به این نتیجه رسیده است که باید با ایران بده بستان کند.
 
وی ادامه داد: غرب مدعی است که ایران در صورت همکاری با آن‌ها می‌تواند پول‌های نفتی خود را برداشت کند و برخی کالاها را وارد سازد و در عوض ایران بقای دولت‌های منطقه را برای این کشورها تضمین کند.
 
منصوری گفت: تحولات اخیر یمن و مصر غرب را به شدت نگران کرده است و آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است این تحولات به سود اسلام تمام شود، در این راستا آلمان به دلیل روابط نسبتا دوستانه با ایران ماموریت افزایش تعامل بین غرب و ایران را پیدا کرده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: غرب در مذاکرات 1+5 نیز نتوانست معامله‌ای خارج از برنامه هسته‌ای را به انجام برساند و آلمان در حال حاضر نقش دلالی ایفا می‌کند.
 
وی افزود: سخنان معاون رئیس مجلس آلمان در واقع به نوعی تداعی کننده حاکمیت استعماری است که در آن ابر قدرت‌ها مستعمرات خود را مورد امر و نهی قرار می‌دادند.
 
منصوری ادامه داد: آلمان غافل از این است که جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی این امر و نهی‌ها را نمی‌پذیرد و در چارچوب منافع ملی و همسو با قوانین اسلامی حرکت خواهد کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که اظهارات کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان مصداق واضح دخالت در امور داخلی ایران قلمداد می‌شود، اظهار داشت: مسئولین کشور باید با هوشیاری لازم قاطعانه با آن برخورد نمایند و غرب باید متوجه این مسئله شود که جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها اجازه نخواهد داد تا نظیر این اظهارات را تکرار کنند و در مسائل داخلی ایران دخالت نمایند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار