سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف در دانشگاه تهران:

استکبار جهانی از موفقيت‌هاي نظام اسلامي مي‌ترسد/توانمندي ما برخاسته از فرهنگ انقلاب است

شهردار تهران گفت: ایران اسلامی بدون تکیه بر غرب و شرق و با اتکا به نیروی جوان همواره با استبکار مبارزه کرده و در این مسیر پیشرو است و استکبار جهانی همواره از استقلال و کارآمدي نظام اسلامی می‌ترسد و نگران آن است که ایران به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، شهردار تهران ظه امروز در گرامیداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، با بيان اينکه این توفیق نصیب من شده که امروز در دانشگاه تهران حضور یابم، گفت: شهادت سه شهيد 16 آذر 32 همچون آذرخش سکوت شب استبداد را شکست و بیداری را فریاد کرد.

وی تصریح کرد: تاریخ ایران سراسر مبارزه با استکبار است و بیداری اسلامی در همه جای جهان با الگو گرفتن از کشورمان گسترش یافته است.

قالیباف به نهضت‌های قبل از انقلاب از جمله نهضت تنباکو، صنعت ملی شدن نفت، محور 15 خرداد اشاره کرد و گفت: نهضت‌های اسلامی در این ادوار گویای آن است که ملت بزرگ ایران هميشه فریاد استقلال و عدالت‌طلبی را سر داده و پای بر عرصه مبارزه گذاشته است.

وی ادامه داد: این نهضت‌ها قادر بودند که به علوم روز مجهز شوند و ایمان، اعتماد به مکتب و اساس اسلامی و مبارزه با استکبار داخلی را سرلوحه امور خود قرار دادند تا همیشه روح مبارزه و جهاد مخصوصا در محیط دانشگاه بتواند جاني به جامعه تزریق کند.

شهردار تهران به اندیشه‌های شهید مطهری اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار عرصه انقلاب را آسیب‌شناسی کرد و مواردی از جمله نفوذ اندیشه‌های بیگانه، حضور فرصت‌طلبان در بین جوامع اسلامی و فقدان چشم‌انداز را مورد توجه قرار داد.

وي اضافه کرد: در مقابل، استکبار براساس تجربه‌هایش همیشه هوشمندانه تلاش داشته با بهره‌مندی از ضرب و زور منافع نامشروع خود را دنبال کند و جامعه اسلامی را برای رسیدن به بلوغ خود به تفرقه بیاندازد و اگر جنبشی پدید می‌آمد با روش‌هاي گوناگون با آن مقابله مي‌کرد تا نابود شود.

قالیباف اظهارداشت: امام خميني(ره) با تأسی از امام علی (ع) که مي‌فرمايند آزاد کسي است که کارش از جنس تفننی نباشد، از نقاط ضعف مبرا باشد و از اسارت رهایی يافته و حریت و آزادگی را سرلوحه کارش قرار دهد، توانستند اين انقلاب را به پيروزي برسانند.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) ضمن تلاش برای رفع عقب‌ماندگی فرهنگی لحظه‌ای از اهداف و آرمان اصیل انقلاب کوتاه نیامدند و مبارزه با استکبار را در همه عرصه‌ها تداوم بخشیدند.

قالیباف تاکید کرد: از فردای 22 بهمن 57 تمام قدرت‌ها دست به دست هم دادند تا این نیروی جدیدی که در دل اسلام ناب محمدی ورود کرده بود را مهار کنند و در این مسیر دست به تفرقه‌افکنی قومی، ترور، کودتا، جنگ تحمیلی و بمباران شیمیایی زدند و ثبات آرامش را از بین بردند و در حال حاضر انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را مورد توجه قرار دادند و نمی‌گذارند الگوی مستقل نه شرقی و نه غربی ایران روی کار بیاید، زیرا می‌دانند این الگو گرفتن از ایران اسلامی برای منافع استکبار بسیار خطرناک است.

وی در ادامه به انقلاب مصر اشاره کرد و گفت: پس از بیداری اسلامی و سقوط دولت این کشور بعضی از طیف‌های مختلف مصری به ایران آمدند و هنگامی که پیشرفت ایران را دیدند متحیر شدند و به این واقعیت پی بردند که می‌توان بدون حمایت شرق و غرب انقلاب را پیروز کرد.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: ایران اسلامی بدون تکیه بر غرب و شرق و با اتکا به نیروی جوان همواره با استبکار مبارزه کرده و در این مسیر پیشرو است و استکبار جهانی همواره از استقلال و کارآمدي نظام اسلامی می‌ترسد و نگران آن است که ایران به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابد.

وی با تاکید براینکه مناسبات قدرت در جهان تغییر کرده است گفت: همه کشورهای اسلامی از انقلاب ایران الگوبرداری می‌کنند و کشورمان همواره کانون جوشان حمایت از آزادی و استقلال‌طلبی است و ایران به منادی آزادی در جهان مبدل گشته است و آنچه که ما را توانمند ساخته فرهنگ برخاسته از انقلاب اسلامی است.

قالیباف ایثار، گذشت و توجه به جوانان را مولفه‌های اصلی فرهنگ جهادی دانست و گفت: این فرهنگ در ایران خود را بارور کرده، تحول و توفیق به همراه داشته و از آموزه‌ها و تجربه‌هایی که در طول مقاومت به وجود آمده استفاده کرده و چشم به افق‌های روشنی دارد.

وی تاکید کرد: فرهنگ جهادی از پایمردی‌ها و هم‌افزایی که اصالت اندیشه‌ها، جهت‌ها و هدف‌ها را در پی دارد استقبال می‌کند.

قالیباف با تاکید براینکه جریان تاریخ جریان رویارویی بین حق و باطل است گفت: ایران با ایستادگی در مقابل ظلم، به دنبال تخاصم نیست و به تناسب هر موقعیت هوشمندانه شیوه مناسبی از مبارزه را انتخاب می‌کند.

شهردار تهران در پایان گفت: فرهنگ مبارزه از دوران دفاع مقدس تا انقلاب جنوب لبنان ادامه دارد و همه نگرانی‌های اسرائیل از حرکت‌های شبیه غزه و لبنان و روحیه مبارزه‌ آنان در حوزه صنعت، سیاست و کار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، شهردار ، شب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.