رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اينکه برنامه‌ای تعیین کرده‌ایم که از سال 93 بودجه تشکل‌هاي دانشجويي افزایش یابد، گفت: تقویت نشریه‌های دانشجویی و راه‌اندازی مجموعه‌ای از افراد در حوزه خبری و اینترنتی دانشگاه را در دستور کار داريم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ حميد میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین اجلاس جنبش دانشجویی که به مناسبت "روز دانشجو" با حضور فعالان دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد، با بيان اينکه قطعا روز 16 آذر در ذهن تمام مردم ایران به عنوان نماد استکبارستیزی و دشمنی با بدخواهان جمهوری اسلامی قلمداد می‌شود، اظهارداشت: با اینکه 60 سال از تاریخ 16 آذر سال 1332 می‌گذرد، اما طراوت عدالت‌طلبی و آرمانخواهی در فضای دانشگاه‌ها مانند رودي جوشان و زلال همیشه جاری است.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکيد براينکه دانشجو يک عنصر محوری با نقشی بی‌بدیل است، تصريح کرد: چرا که دانشجو همواره بستر تحولات اجتماعی، علمی و سیاسی ایران بوده است و دانشگاه بدون نشاط دانشجويي معنا ندارد.

وی ادامه داد: در هزاره سوم نقش دانشجو یک نقش فراگیر است و دانشجویان آگاه امروز ضامن توسعه علمی، فرهنگی و سیاسی کشور هستند و ما مسئولان موظفیم به حقوق دانشجویان احترام بگذاریم و مطالبات آنها را برآورده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: ما وظيفه داريم بسترهای لازم براي شکوفايي دانشجويان و تحقق حقوق آنان را فراهم کنيم.

میرزاده در خصوص پیشرفت علمی در کشور بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به پیش از انقلاب پیشرفت علمی قابل توجهی داشته، چرا که امروزه ایران به پوسته اول علوم جهانی نزدیک شده است و این در حالیست که کشور ما در کمتر از سه دهه توانسته به این مقام شاخص جهانی برسد.

وی ادامه داد: ایران پیش از انقلاب در حوزه علم و فناوری در پوسته پنجم قرار داشته.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با نقش بي‌بديل آیت‌الله رفسنجانی و با حمایت‌های بی‌دریغ امام راحل در سال 61 به وجود‌آمد که نقشی غیرقابل انکار است، هرچند که در سالهای اخیر تلاش شد که این افتخار بی‌بدیل را پوشش دهند اما خوشبختانه موفق نشدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد را یکی از دوبال علمی ایران تصور و مطرح کرد: تاثیر فارغ التحصیلان 4 میلیونی و جمعیت دانشجویان يک میلیون و 600 هزار نفری در توسعه اقتصاد و فرهنگ ایران کاملا مشهود است.

میرزاده تصریح کرد: با اینکه کشور ما امروز با دولت تدبیر و امید دکتر روحانی در مکان خوبی قرار گرفته، اما یکسری از افکار منجمد و خشک سعی دارند که خود را دوباره مطرح کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه اشاره و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 200 تشکل و بستر خوبی را فراهم کرده که فعالیت تشکل‌ها را در چارچوب قوانین کشوری حمایت کند.

وی ادامه داد: ما مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی موظفیم که تشکل‌ها را با تمام عقاید و تفکر موجودشان حمایت کنیم و ما هیچ وقت قصد نداریم که به یک جریان سیاسی خاص باج بدهیم.

رئيس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حال کشور و نیازی که به وفاق ملی داریم باید سعی کنیم که ما مسئولان با روی گشاده با افراد حتی کسانی که هم سلیقه ما نیسند برخورد کنیم، چرا که در 8 سال گذشته شکاف سیاسی ایجاد و وحدت ملی ما از بین رفته است و در این 8 سال لطمه جبران ناپذیری به آموزش عالی ایران وارد شد.

میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ترویج رویکرد اخلاق مداری در گفتمان جنبش دانشجویی بسیار مهم است و ارتباط با مسئولان دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: آموزش روش‌ها و شیوه‌ها در پدیده سیاسی مورد علاقه جوامع علمی است، پس باید به آن توجه ویژه شود.

میرزاده در خصوص افزایش سرانه تشکل‌های دانشجویی مطرح کرد: برنامه‌ای تعیین کرده‌ایم که از سال 93 بودجه تشکل‌هاي دانشجويي افزایش یابد، چرا که امسال بعد از ورود من بودجه سال 92 تعیین شده بود و من نمی‌توانستم در این سال اقدامی انجام دهم.

میرزاده تصریح کرد: تقویت نشریه‌های دانشجویی در راه‌اندازی مجموعه‌ای از افراد در حوزه خبری و اینترنتی دانشگاه در دستور کار ما قرار گرفته و به مراتب به دانشجویان عزیز اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشگاه‌ها کنار سایر تشکل‌های جامعه قرار گرفته و باید راه تفکر، تدبیر و امید در جامعه را پیدا و نهادینه کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار