سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توطئه داخلي برای برکناری نتانیاهو شکل گرفت

نخست وزير رژيم صهيونيستي با موج فزاينده‌اي از انتقادهاي سياستمداران داخلي مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته شماره امروز روزنامه هاآرتص در اينترنت، ظرف يک هفته سه تن از سياستمداران برجسته اسرائيلي از بنيامين نتانياهو نخست وزير انتقاد کرده اند. بدين ترتيب شايد وي حق داشته باشد نگران توطئه محوري از سياستمداران براي برکناري وي باشد.

ايهود اولمرت نخست وزير سابق روز يکشنبه صراحتا از عملکرد نتانياهو در مورد مسئله هسته‌اي ايران انتقاد کرد و روز بعد يائير لاپيد وزير دارايي مجددا در مورد همين مسئله از وي انتقاد کرد.

اولمرت در کنفرانس موسسه مطالعات ملي و لاپيد در مصاحبه با يک شبکه تلويزيوني آمريکا صحبت کرد. 

اين دو دوستي نزديکي دارند. بعلاوه يووال ديسکين رئيس سابق شين بت که از نظر دور و بري هاي نتانياهو جزو باند اولمرت است، به موج اين حملات پيوست و در رويدادي با عنوان «ابتکار عمل ژنو» خواستار تغيير دولت به علت بن بست در مذاکره با فلسطينيان شد و افزود، نزاع با آنها براي اسرائيل مهمتر و تهديد آميزتر از پروژه هسته اي ايران است.

نظرات مختلفي درباره انگيزه اصلي از اين انتقادها مطرح مي شود اما نتانياهو مايل است رويدادها را در عرصه عمومي و بيش از همه از منظر سياسي و هميشه از يک نقطه نظر سخت‌گيرانه بررسي کند. زنجيره رويدادهاي اين هفته وي را به اين فکر مي‌اندازد که احتمالا محوري از سياستمداران در اسرائيل در حال شکل گيري است که مي‌خواهند او را از کار برکنار کنند. 

لاپيد که تاکنون نتوانسته است موقعيش را در نظرسنجي ها بهبود بخشد، روزي با اولمرت همدست خواهد شد و همراه با ديگر اعضاي مشهور «باند» شان-ديسکين، مير داگان رئيس سابق موساد و ديگر چهره هاي امنيتي- نتانياهو را در انتخابات آينده به چالش خواهند کشيد. مهمتر از همه، حمايت رئيس رژيم اسرائيل از آنها خواهد بود که تا آن زمان بازنشسته شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.